מה זה PHEV ומה ההבדל בינו לבין רכב חשמלי

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

ככל שהמודעות הסביבתית עולה, כך עולה העניין בכלי רכב חשמליים ובכלי רכב היברידיים נטענים (PHEVs). בעוד ששני סוגי הרכבים תורמים לעתיד ירוק יותר, ישנם הבדלים מרכזיים ביניהם שהופכים אותם למתאימים יותר לצרכי נהיגה שונים. הבנה מה מייחד את הרכבים ההיברידיים חשמליים מכלי רכב חשמליים אחרים יכולה לסייע לקונים פוטנציאליים בביצוע בחירות מושכלות.

רכבים היברידיים חשמליים משמשים כגשר בין כלי רכב היברידיים מסורתיים לרכבים חשמליים לחלוטין. הם כוללים ערכת סוללות גדולה יותר הניתנת לטעינה ממקור חיצוני, כגון שקע ביתי או עמדת טעינה ציבורית.

זה מאפשר למכוניות היברידית חשמלית לנסוע מרחקים גדולים יותר באופן משמעותי על חשמל בלבד בהשוואה להיברידיות שאינן מחוברות לטעינה. ברגע שהסוללה מתרוקנת, הרכב ההיברידי חשמלי מסתמך על מנוע הבנזין שלו להמשך הנעה, המספק גמישות ונוחות נוספים.

זיהיתם תקלה בסוללה? למדו כיצד להחליף לבד מצבר לרכב >>

לעומת זאת, רכבים חשמליים לחלוטין מסתמכים אך ורק על כוח הסוללה ואין להם מנוע בנזין. אמנם זה מביא לאפס פליטות במהלך הפעולה, אבל יש לזה גם השלכות על טווח ותשתיות טעינה. קביעת ההתאמה הטובה ביותר בין רכבים היברידיים חשמליים ל-רכבים חשמליים לחלוטין תלויה בגורמים כמו הרגלי נהיגה יומיומיים, גישה לעמדות טעינה ויעדים סביבתיים ספציפיים.

תכונות של כלי רכב חשמליים

רכבים חשמליים (EVs) וכלי רכב היברידיים נטענים (PHEVs) הם שתי אפשרויות פופולריות עבור אלה המעוניינים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם ולהגביר את היעילות הכוללת. בעוד ששתי האפשרויות כוללות מנועים חשמליים וכוח סוללה, יש הבדלים עיקריים שצריך להבין.

רכבים חשמליים (EV):

כלי רכב חשמליים מופעלים במלואם על ידי מנוע חשמלי ומערכת סוללות. אין להם מנוע בעירה פנימית, ולכן אינם דורשים שום בנזין. כדי להטעין מחדש, רכבים חשמליים חייבים להתחבר למקור טעינה חיצוני, כגון עמדות טעינה ביתיות או עמדות טעינה ציבוריות. בהתאם לקיבולת הסוללה ולמהירות הטעינה, הטעינה יכולה להימשך בין שעה למספר שעות. כמה יתרונות של הרכבים החשמליים:

  • אפס פליטת צנרת
  • עלויות תפעול נמוכות הודות להפחתת הוצאות הדלק והתחזוקה
  • חווית נהיגה שקטה וחלקה
  • זכאות לתמריצים ממשלתיים ולהנחות מס באזורים מסוימים

עם זאת, לרכבים חשמליים יש מגבלות, כגון טווח נסיעה מוגבל וזמינות עמדות טעינה.

מידע נוסף על עמדות טעינה לרכבים חשמליים אפשר למצוא באתר ספארק פלאג https://sparkplug.co.il/.

כלי רכב היברידיים חשמליים (PHEVs):

רכבים היברידיים חשמליים הם גשר בין כלי רכב היברידיים מסורתיים לרכבים חשמליים. הם מכילים גם מנוע בעירה פנימית המופעל על ידי בנזין וגם מנוע חשמלי המנצל אנרגיה מסוללה. ניתן להטעין את הסוללה של רכב היברידי חשמלי ממקורות חיצוניים, כמו שקעים ביתיים או עמדות טעינה ייעודיות. מנוע הבנזין מתפקד כגיבוי ברגע שכוח הסוללה מתרוקן, ומאפשר טווח נסיעה נרחב.

רכבים היברידיים חשמליים מציעים שילוב של נהיגה חשמלית לנסיעות קצרות יותר ונהיגה מונעת בנזין למרחקים ארוכים יותר. הם מספקים אפשרות מתאימה לצרכנים המעוניינים בחוויית נהיגה חשמלית אך דואגים לטווח המצומצם של רכב חשמלי מלא.

לסיכום, גם לרכבים חשמליים וגם לרכבים היברידיים חשמליים יש יתרונות ומגבלות משלהם. הבחירה ביניהם תלויה בהרגלי הנהיגה של הפרט, דאגות לגבי חרדת טווח והעדפות אישיות.

יתרונות וחסרונות של רכבים היברידיים חשמליים

היתרונות של רכב היברידי חשמלי

רכבים היברידיים חשמליים מציעים מספר יתרונות בהשוואה לרכבים היברידיים וחשמליים רגילים. יתרון בולט אחד הוא הגמישות שלהם במקורות הדלק. רכבים היברידיים חשמליים יכולים לפעול הן על חשמל והן על בנזין, מה שמאפשר לנהגים את הנוחות של טווח נסיעה מורחב תוך שמירה על התמקדות ביעילות דלק והפחתת פליטות.

הטווח החשמלי בלבד של רכבים היברידיים חשמליים הוא בדרך כלל משמעותי יותר מאשר מקביליהם ההיברידיים שאינם מחוברים לטעינה. הטווח המורחב הזה אומר שהנהגים יכולים לעבור מרחק ניכר בכוח חשמלי בלבד לפני שמנוע הבנזין משתלט, מה שמספק חיסכון משמעותי בדלק וטביעת רגל פחמנית קטנה יותר.

רכבים היברידיים חשמליים גם מהווים בחירה מצוינת עבור אלה עם גישה מוגבלת לעמדות טעינה או שחווים "חרדת טווח" עם כלי רכב חשמליים, שמא תיגמר להם הטעינה בסוללה במהלך הדרך. מכיוון שרכבים היברידיים חשמליים יכולים למנף גם מקורות חשמליים וגם בנזין, הנהגים יכולים להיות בטוחים שהמכונית שלהם תביא אותם לאן שהם צריכים להגיע מבלי להסתמך רק על עמדות טעינה.

חסרונות של רכב היברידי חשמלי

למרות היתרונות שלהם, ישנם חסרונות מסוימים לרכבים היברידיים חשמליים. אחד החסרונות העיקריים הוא העלות הגבוהה יותר שלהם בהשוואה לרכבים היברידיים רגילים. לרכבים היברידיים חשמליים יש בדרך כלל ערכות סוללות גדולות יותר וטכנולוגיה מתקדמת יותר, מה שמוסיף למחיר הרכישה שלהם. 

בעיה נוספת היא הטווח החשמלי המצומצם בהשוואה לרכבים חשמליים מלאים. למרות שרכבים היברידיים חשמליים יכולים לנסוע מרחק הגון אך ורק על סוללה, הם עדיין לא תואמים את הטווח שמציעים עמיתיהם החשמליים הטהורים. למי שמחפש חווית נהיגה נטולת פליטות לחלוטין, רכב חשמלי עשוי להיות בחירה טובה יותר.

בנוסף, רכבים היברידיים חשמליים עשויים לדרוש תחזוקה נוספת עקב התקנת מערכת ההנעה הכפולה שלהם. זה עלול לגרום לעלויות תחזוקה גבוהות יותר לטווח ארוך בהשוואה לרכבים חשמליים טהורים שיש להם פחות חלקים נעים.

יתרונות וחסרונות של רכבים חשמליים

היתרונות של כלי רכב חשמליים

  1. אפס פליטות: כלי רכב חשמליים מייצרים אפס פליטת צינור מוצא, תורם לסביבה נקייה יותר ולהפחתת זיהום האוויר.
  2. עלויות תפעול נמוכות: לרכבי רכב חשמליים יש עלויות אנרגיה נמוכות יותר בהשוואה לרכבי בנזין רגילים, מכיוון שהחשמל בדרך כלל זול יותר מבנזין.
  3. תחזוקה מופחתת: עם פחות חלקים נעים, רכביים חשמליים דורשים פחות תחזוקה, וכתוצאה מכך הוצאות נמוכות יותר לטווח ארוך.
  4. יעילות אנרגטית: רכבים חשמליים ממירים אחוז גבוה יותר של אנרגיה מסוללות להפעלת הגלגלים, מה שהופך אותם לחסכוניים יותר באנרגיה מאשר מנועי בעירה פנימית.
  5. פעולה חלקה ושקטה: המנועים החשמליים ברכבי רכב חשמליים מספקים חווית נהיגה שקטה וחלקה יותר בהשוואה למנועי בעירה מסורתיים.

חסרונות של רכבים חשמליים

  1. עלויות ראשוניות גבוהות יותר: לרכבי רכב חשמליים יש בדרך כלל עלות מוקדמת גבוהה יותר בגלל טכנולוגיית סוללה יקרה, אם כי פער זה ממשיך להצטמצם ככל שהטכנולוגיה מתקדמת.
  2. טווח מוגבל: לרוב רכבי החשמל יש טווח נסיעה מוגבל בהשוואה לרכבים רגילים, אם כי דגמים חדשים יותר דוחפים כל הזמן את הגבולות של כמה רחוק הם יכולים להגיע בטעינה אחת.
  3. תשתיות טעינה: בעוד שתחנות הטעינה הופכות נפוצות יותר ויותר, ייתכן שהזמינות של עמדת טעינה נגישה עדיין לוקה בחסר באזורים מסוימים.
  4. זמני טעינה ארוכים: בהתאם לסוג המטען ולדגם הרכב, טעינת רכביים חשמליים עשויה להימשך מספר שעות, מה שאולי לא יהיה נוח למשתמשים מסוימים.
  5. בלאי הסוללה: עם הזמן, סוללות הרכבים החשמליים נוטות להתקלקל, מה שמוביל לירידה בקיבולת ובטווח. עם זאת, ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללות משפרת ללא הרף את אורך החיים והביצועים שלהן.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים