תקלות ברכב: ממה תקלות נוצרות + 3 טיפים פשוטים למניעה

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

ממה נוצרות תקלות ברכב?

תקלות יכולות לנבוע מאלף ואחת סיבות. אך ישנן מספר תקלות נפוצות שכל נהג עלול להיתקל בהם:

  • המכונית לא מתניעה – יש מספר סיבות שעלולות לגרום לכך שהמכונית לא מתניעה: מצבר התרוקן (אנו מציעים שירות של החלפת מצבר עד הבית) , סטרטר (המתנע) התקלקל.
  • המנוע מתחמם – פה אין משחקים! מישהו אמר פעם שהתחממות יתר של המנוע היא סיבת המוות השכיחה ביותר של מנועים. לכן, קודם כל לעצור!!! אחר כך לבדוק. הסיבות לכך שמנוע מתחמם יכולות להיות רבות כמו למשל מחסור במים, מחסור בנוזל קירור, אטם ראש מנוע שנפגע, פילטרים חסומים, משאבת מים נפגעה, תרמוסטט מקולקל ועוד ועוד.
  • נורית שמן נדלקה – אם הצבע שלה כתום יש לשער שפשוט חסר שמן. מומלץ להיכנס לתחנת הדלק הקרובה ולמלא שמן. אם הצבע של הנורה אדום, הבעיה כנראה חמורה יותר ועלולה לנבוע לא רק ממחסור בשמן; לכן ומומלץ לעצור את הרכב מיידית.
  • פנצ'ר בגלגל – או בעברית צחה תקר בגלגל. כל אחד חווה תקלה כזאת ויודע מה לעשות. עוצרים בצד ומחליפים ל"ספייר", נוסעים למוסך לתקן את הפנצ'ר. אבל אם זה קרה לא בגלל חפץ, אלא בשל שחיקה – יש צורך לרכוש גלגל חדש.
טיפול ברכב

כמה עולה לתקן תקלות באוטו?

זו שאלה שכל אחד שואל. זו שאלה "טריקית" במיוחד כי התשובה היחידה האפשרית היא – "תלוי".

בדרך כלל ישנם מספר פרמטרים המשפיעים ישירות על המחיר של תיקון תקלות ברכב:

  • האם המוסך מורשה, מוסך יבואן או מוסך "מדרכה";
  • מספר שעות העבודה שהושקעו בתיקון;
  • מחיר החלקים – האם הם מקוריים, חלופיים, משופצים וכד';
  • מחיר הנוזלים והשמנים בהם היה צורך להשתמש.

כדאי לדעת שישנם מספר גופים שמפרסמים מחירונים מפורטים. למשל איגוד המוסכים, מידרג וכד'.

אבל בדרך כלל אנשים מעדיפים לקחת את הרכב למוסך שקיבלו עליו המלצה ולסמוך על החשבון שמוגש בסוף.

האם להסתמך על נורות האזהרה המתריעות על תקלות ברכב?

התשובה העקרונית היא כן. בדרך כלל נורות לא נדלקות סתם ולכן מומלץ לא להתעלם מהן. כדאי לציין שבלוח המחוונים – בעיקר במכוניות החדישות יותר – יש שלל נורות בשלל צבעים וכדאי לעשות קצת סדר.

נורות בצבע כחול -ירוק – אלו נורות הבאות לסמן פעולות שוטפות ברכב כמו אורות, מאותתים (בלינקרים) וכד'. במקרה כזה אם נורה לא נדלקת כדאי לוודא שהפעולה אכן מתבצעת למרות שהיא לא דולקת או שזה אכן מצביע על בעיה. אלו תקלות באוטו שאפשר לבדוק ולטפל בנינוחות.

נורות בצבע צהוב-כתום – מומלץ לשים לב אך לא דחוף. לדוגמה: תקלה במערכת ה – ABS; אותה מערכת שאחראית על מניעת נעילת גלגלים על מנת למנוע החלקה ואובדן שליטה בהיגוי. כך שאם נורה זו נדלקת בקיץ ברור שמומלץ לבדוק את זה בהקדם, אך בעיקרון אין מניעה להמשיך את הנסיעה. רק כדאי לשים לב לתשתיות בדרך. אם הנורה נדלקת בתקופת החורף, אפשר אמנם להמשיך לנסוע בזהירות אך צריך לטפל בבעיה במהירות האפשרית.נורות בצבע אדום – אם נדלקת נורת אזהרה אדומה, משמע הדבר בדרך כלל הוא שיש תקלה חמורה המחייבת עצירה וטיפול ברכב בצורה מיידית. ההמלצה בגדול היא לעצור את הרכב בצידי הדרך ולהזמין שירות דרכים או גרר. לדוגמה אם נדלקת הנורה המעידה על התחממות המנוע – צריך לעצור באופן מיידי כדי לא לפגוע בראש המנוע. זאת משום  שהתקלה יכולה לנבוע מסיבות שונות שחלקן עלולות לגרום לפגיעה קשה מנוע. לכן, במקרה של נורה מסוג כזה, לא כדאי לקחת סיכון של תקלה שבסופו של דבר תגרום לתיקון גדול ולהוצאה כספית גדולה (ובטח גם לעוגמת נפש). לכן כדאי לעצור ולחכות לעזרה.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים