איך מחברים עמדת טעינה לרכב חשמלי- המדריך המלא

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

כלי רכב חשמליים הפכו יותר ויותר פופולריים ככל שיותר אנשים מאמצים אפשרויות תחבורה בנות קיימא וידידותיות לסביבה. חשוב שהבעלים של הרכב החשמלי ידע כיצד לחבר אותו לעמדת טעינה. מדריך מקיף זה יספק מידע חיוני על חיבור עמדת טעינה לרכב חשמלי, ויבטיח חווית טעינה חלקה ויעילה.

תהליך חיבור רכב חשמלי לעמדת טעינה משתנה בהתאם לסוג עמדת הטעינה והמחבר בו משתמשים. המחבר הנפוץ ביותר בארה"ב הוא SAE J1772, התואם לעמדות טעינה ברמה 1 ורמה 2 ומגיע כסטנדרט עם כל הרכבים החשמליים. מדריך זה יעמיק בסוגי המחברים השונים, באפשרויות השונות של עמדות הטעינה ובשלבים הדרושים להגדרת טעינה בטוחה ויעילה בבית או תוך כדי תנועה.

חשוב שבעלי הרכבים החשמליים ידעו איך לאתר עמדות טעינה לרכבים חשמליים. בעזרת אפליקציות לסמארטפון ומערכות ניווט מובנות, איתור עמדות סמוכות הפך לנגיש מתמיד. מדריך זה יעסוק גם בטיפים מעשיים ומשאבים לאיתור עמדות טעינה, מה שיקל על בעלי מכוניות חשמליות לשמור על רכבם טעון ומוכן לדרך.

החשיבות של עמדת טעינה לרכב חשמלי

מהירות זמן טעינה

עמדת טעינה ממלאת תפקיד חיוני בשימוש היומיומי ברכב חשמלי. אחד הגורמים העיקריים המייחדים את עמדות הטעינה הוא מהירות הטעינה. בדרך כלל, עמדות הטעינה מסווגות לשלוש רמות, כאשר רמה 1 היא האיטית ביותר ורמה 3 מספקת את אפשרות הטעינה המהירה ביותר.

עמדות טעינה ברמה 1 משתמשות בשקע ביתי רגיל עם מהירות טעינה של כ-1.4 עד 6.6 קילוואט (kW). עם זאת, זה יכול להיות איטי ועשוי לדרוש זמן רב יותר לטעינה מלאה.

מצד שני, עמדות טעינה ברמה 2 מספקות בערך 6 קילוואט, ומצמצמות את זמן הטעינה. עמדות טעינה ברמה 3, הידועים גם כ-DC Fast Chargers או Superchargers, הם אפילו מהירים יותר, מספקים עד 50 קילוואט או יותר, ומפחיתים משמעותית את זמן הטעינה בנסיעות ארוכות.

שיפור תוחלת חיי הסוללה

היבט קריטי נוסף בחשיבותה של עמדת טעינה הוא השפעתה על חיי הסוללה של הרכב החשמלי. נוהלי טעינה נכונים יכולים להאריך משמעותית את תוחלת החיים של הסוללה.

באופן כללי, מצברים לרכב חשמלי מעדיפים לפעול בטווחי טמפרטורות וקצבי טעינה ספציפיים. שימוש בעמדות טעינה מתאימות מבטיח שמירה על תנאי הטעינה האידיאליים של הסוללה, ומקדם חיי סוללה ארוכים יותר.

בנוסף, בגלל שטכנולוגיית הסוללה ממשיכה להשתפר, חשוב שעמדות הטעינה יוכלו לתמוך בטכנולוגיות אלו. חלק מהעמדות מציעות כיום מערכות ניהול סוללות (BMS), המנטרות את ביצועי הסוללה ומקדמות תנאי טעינה אופטימליים.

על ידי זיהוי בעיות לפני שהן הופכות לבעיות משמעותיות, גישה לעמדת טעינה תואמת יכולה לתרום לאריכות החיים וליעילות הכוללת של הסוללה של הרכב החשמלי, ובסופו של דבר לשפר את חווית הבעלים.

לסיכום, חשיבותה של עמדת טעינה לרכב חשמלי טמונה ביכולתה לספק זמני טעינה יעילים ולשפר את אורך חיי הסוללה. ניצול נוהלי טעינה נאותים ושימוש בעמדות טעינה תואמות יכולים לשפר משמעותית את החוויה הכוללת של בעלות והפעלה של רכב חשמלי.

נתקעתם באמצע הכביש ואתם זקוקים לגרר רכב חשמלי?

סוגי עמדות טעינה

עמדות טעינה ביתיות

עמדות טעינה ביתיות הן הדרך הנפוצה והנוחה ביותר עבור בעלי רכב חשמלי (EV) להטעין את המכוניות שלהם. ניתן להתקין עמדות אלו בנכס מגורים, מה שמאפשר לבעלים להטעין את רכבם בן לילה.

אפשרות הטעינה הביתית האופיינית ביותר היא עמדת טעינה רמה 1, העושה שימוש בשקע חשמל סטנדרטי ומספק מהירות טעינה של כ-120 וולט. עם זאת, חלק מבעלי הרכבים עשויים לבחור בעמדת טעינה רמה 2 הדורש מעגל ייעודי ומטעינה את הרכב הרבה יותר מהר, עם הספק של עד 240 וולט.

עמדות טעינה ציבוריות

עמדות טעינה ציבוריות נמצאות במקומות שונים, כגון קניונים, חניונים ומפעלים מסחריים. עמדות אלו מציעות שירותי טעינה לנהגי רכבים חשמליים  שאולי אין להם עמדת טעינה בבית, או כאלו שצריכים להיטען במהלך נסיעות ארוכות.

עמדות טעינה ציבוריות מספקות לרוב טעינה ברמה 2, עם הספק של 240 וולט. טעינה מסוג זה מאפשרת למשתמשים להטעין את רכביהם מהר יותר בהשוואה לעמדות טעינה ביתיות ברמה 1. חלק מעמדות הטעינה הציבוריות מספקות גם שירותי טעינה בחינם, בעוד שאחרות עשויות לדרוש תשלום לפי שימוש או בעלות מוזלת אם יש מנוי.

עמדות טעינה מהירה

עמדות טעינה מהירה, הידועות גם כעמדות טעינה ברמה 3 או עמדות טעינה מהירות DC, נועדו לספק פתרון טעינה מהירה עבור רכבים חשמליים. עמדות טעינה אלו יכולות לספק רמות תפוקה הנעות בין 50 קילוואט ל-350 קילוואט, מה שמאפשר לרכבים לטעון עד 80% מקיבולת הסוללה שלהם תוך 30 דקות עד שעה, תלוי בדגם ובגודל הסוללה.

עמדות טעינה מהירה נמצאות בדרך כלל לאורך כבישים מהירים, נתיבי נסיעה מרכזיים ובאזורים מסחריים שבהם הביקוש לטעינה מהירה גבוה. עם זאת, לא כל כלי הרכב החשמליים תואמים לעמדות טעינה מהירה, ולכן על הנהגים לוודא שמערכת הטעינה של הרכב שלהם יכולה לתמוך בעמדת טעינה מסוג זה לפני השימוש בו.

עשוי לעניין אתכם: המדריך השלם לבחירת רכב חשמלי תפעולי.

שלבים לחיבור עמדת טעינה לרכב חשמלי

בחלק זה תמצאו מדריך קצר המפרט כיצד לחבר עמדת טעינה לרכב חשמלי. התהליך כולל שלושה שלבים עיקריים: איתור יציאת הטעינה, חיבור עמדת הטעינה ליציאה והגדרת תהליך הטעינה.

אתר את יציאת הטעינה

השלב הראשון בחיבור עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא איתור יציאת הטעינה. בדרך כלל ניתן למצוא את יציאת הטעינה משני צידי הרכב, ליד הדלת הקדמית או האחורית. בחלק מדגמי הרכבים חשמליים ייתכן שהיציאה ממוקמת בחלק הקדמי או האחורי של המכונית. צריך להכיר את המיקום הספציפי של יציאת הטעינה בדגם המכונית החשמלית שבה נעשה שימוש.

חיבור עמדת הטעינה ליציאה

לאחר שיציאת הטעינה אותרה, השלב הבא הוא לחבר את עמדת הטעינה ליציאה, על פי השלבים הבאים:

  1. פתיחת יציאת הטעינה: לרכבים חשמליים יש לרוב מנעול על יציאות הטעינה שלהם למען אבטחה נוספת. בעל הרכב יכול לפתוח את היציאה על ידי לחיצה על כפתור בשלט המפתח או בתוך הרכב.
  2. חיבור כבל הטעינה: בהתאם לסוג עמדת הטעינה שבה נעשה שימוש ודגם המכונית החשמלית, ייתכן שהמשתמשים יצטרכו לבחור את כבל הטעינה המתאים. רוב עמדות הטעינה מספקות כבל אוניברסלי המתאים ליציאות טעינה שונות. על המשתמש לחבר את כבל הטעינה ליציאת הטעינה של הרכב החשמלי, כדי להבטיח חיבור מאובטח.
  3. התחל בטעינה: בשלב זה, על המשתמש לעקוב אחר ההוראות שסופקו על ידי היצרן של עמדת הטעינה. הוראות אלו עשויות להשתנות בהתאם למותג ולדגם הספציפיים של עמדת הטעינה.

הגדרת תהליך הטעינה

השלב האחרון לחיבור רכב חשמלי לעמדת טעינה הוא הגדרת תהליך הטעינה. זה כולל:

  1. בחירת קצב הטעינה: עמדות הטעינה מסוימות מאפשרות למשתמשים לבחור את קצב הטעינה המועדף, בעוד שלאחרות יש תעריף קבוע. קצב הטעינה משפיע על הזמן הדרוש לטעינה מלאה. על המשתמש לעקוב אחר ההוראות בעמדת הטעינה כדי לבחור את התעריף הרצוי אם אפשרות זו זמינה.
  2. ניטור תהליך הטעינה: ניתן לעקוב אחר תהליך הטעינה באמצעות התצוגה המשולבת של הרכב החשמלי או אפליקציה סלולרית המסופקת על ידי יצרן הרכב. כלים אלה יכולים להציג מידע כגון מצב טעינה, זמן הטעינה הנותר והטווח המשוער.
  3. עצירת תהליך הטעינה: כאשר הושגה רמת הטעינה הרצויה או שיש צורך להפסיק את תהליך הטעינה, על המשתמש להפסיק את תהליך הטעינה על ידי ביצוע ההוראות בעמדת הטעינה.

על ידי הבנת השלבים הללו וביצוע המדריך הזה, כל אחד יכול בביטחון וביעילות לחבר את הרכב החשמלי שלו לעמדת טעינה ולהשאיר את המכונית שלו טעונה ומוכנה לדרך.

מידע נוסף על עמדות טעינה אפשר למצוא באתר אלקטרי צ'ארג'  http://electricharge.co.il/.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים