תיקון / החלפת מנוע לרכב – כל מה שחשוב לדעת

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

מנוע הרכב הלך? אין ספק כי מדובר בבשורה לא נעימה, הן עקב העובדה שמנוע לא תקין מוביל להשבתה של הרכב והן בגלל הנזק הכספי הגדול שכרוך בתיקון או החלפת המנוע. במידה וברכב שלכם קיימת תקלת מנוע משמעותית המצריכה טיפול גדול או החלפה של המנוע מומלץ לקרוא את המדריך הבא, על מנת שלא תיפלו בפח ותבחרו באופציה האידיאלית עבורכם.

אבחון התקלה

דבר ידוע הוא, לצערנו, שעולם המוסכים מלא בנותני שירות חאפרים שאינם מקצועיים דים כדי לבצע דיאגנוסטיקה מקיפה וממוחשבת לרכב אשר עשויה להצביע על מקור התקלה. המנוע הוא רכיב המורכב מחלקים רבים, כך שלעיתים ייתכן שהחלפה של רכיב מסוים שעלותו אינה גבוהה יכולה לפתור את הבעיה או שמקור הבעיה אינו המנוע אלא ברכיב או מערכת אחרת המשפיעה על המנוע.

דיאגנוסטיקה ממוחשבת + בדיקה של מכונאי מקצועית היא הדרך האידיאלית לאתר תקלות רבות ברכב, לרבות תקלות מנוע. כאשר מדובר בתקלות מנוע עלות התיקון גבוהה ולכן חלק מהמוסכים עלולים שלא לבצע בדיקה יסודית, זאת במטרה להעניק לכם את השירות היקר יותר והמשתלם ביותר עבורם..

לכן, חשוב מאוד לבצע את הבדיקה אצל מוסך אמין ומקצועי, כשרצוי אף לבצע את הבדיקה בשני מוסכים ויותר על מנת לוודא את מקור הבעיה ואת עלויות הטיפול הנדרשות.

החלפת מנוע (קנייה + התקנה)

החלפת המנוע תהיה אידיאלית במקרים ונמצא כי המנוע "הלך" או במקרים ועלות השיפוץ תהיה גבוהה במיוחד, בייחוד כאשר מדובר במנוע שחוק שגמע ק"מ רבים. במקרה כזה חשוב כי נרכוש את המנוע מספק מנועים אמין, כאשר האופציות הפופולריות העומדות בפנינו הן רכישת מנועים לרכב מפירוק מקומי או מיבוא (עלות מנוע חדש יקרה מאוד ולכן היא פחות רלוונטית במרבית המקרים). 

טרם מתן השירות והרכישה חשוב לוודא כי המנוע שאתם מקבלים אינו שחוק (לא הייתם רוצים לקבל מנוע ישן שגמע מאות אלפי קילומטרים), שמגיע כיחידה אחת (כמו שהוא, מהרכב ממנו הוא פורק) וכי השירות כולל התקנה (פירוק המנוע הישן והרכבת המנוע החלופי) יסודית וביצוע בדיקות מקיפות של מערכות רלוונטיות, כגון: מערכת ההצתה, קירור בדיקת מעברי שמן ומים, שברים ועוד. כמו כן, חשוב כי תקבלו כחוק אחריות מינימלית של 3 חודשים ואישור על הרכבת מנוע מטעם המוסך איתו תיגעו למשרד הרישוי לשם רישום החלפת המנוע ברישיון הרכב.

שיפוץ ראש מנוע

אחד החלקים המרכזיים במנוע הוא ראש המנוע, לעיתים מקור הבעיה היא בראש וטיפול ייעודי הכולל תיקון של ראש המנוע יכול לפתור את הבעיה ולחסוך לכם כסף רב.

שיפוץ מנוע (אוברול למנוע)

במידה ונמצאה תקלה המצריכה טיפול במנוע, צריך לבחון את מהות התקלה, במידה ומדובר בטיפול גדול ייתכן והוא עדיין יהיה משתלם יותר מאשר החלפה של המנוע. טיפול זה מכונה "אוברול למנוע" הוא כולל פירוק של המנוע והחלפת כל המכלולים שלו, הרכבה מחדש, ביצוע כיוון שסתומים ובדיקת תקינות בסיום העבודה.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים