חשיבות הגריז לבלמי הרכב

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

האם חשבתם פעם על כך שאמנם הרכב שלנו הוא מסוג הכלים בהם אנחנו נעזרים ממש כל הזמן, אנחנו כל יום והרבה פעמים גם כמה פעמים בתוך היום בוחרים לנסוע לכאן ולשם. אבל, בסוף, בשורה התחתונה, מדובר על מה שהוא אולי נראה טריוויאלי אבל האמת היא שהוא בכלל לא כזה. על מנת שהרכב שלנו יצליח לנסוע ולספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים, הרבה תנאים צריכים להתקיים ביחד. הרבה פעמים אנחנו רואים בורות בנושא, אבל אנחנו כאן כדי לעזור להבהיר במעט מה המשמעות של הגריז עבור כלי הרכב שלכם. 

מה התפקיד של גריז בכלי הרכב 

גריז הוא נוזל סיכה שיש לו משמעות גדולה מכמה סיבות. בראש ובראשונה מדובר על נוזל סיכה שמסייע למוח של הרכב, כלומר למנוע, לעבוד בצורה טובה יותר. אם נביט באופן ממוקד יותר ברכב ונסתכל על פרטיו השונים, נוכל לראות כי הרכב מורכב, בין היתר, משורה של חלקים שצריכים לעבוד ביחד כדי שהמכונית תיסע. אם למשל נסתכל על הגלגלים, אנחנו מדברים על תנועה אותה מבצעים כמה חלקים ממתכת ביחד כדי שאלו יסעו קדימה. אבל, חיכוך של חלקים ממתכת זו בזו לאורך זמן, במהירות ובחום לא יעבוד היטב ומהר מאוד המכונית לא תצליח לעבוד היטב. הדבר נכון במיוחד כאשר על הנהג לבצע פעולות שנוגעות למצב בכביש, למשל, לחיצה על הבלמים בהפתעה, מה שקורה לכל נהג. אנחנו מדברים במקרה הזה על רמת חיכוך גבוהה של החלקים השונים, במהירות גבוהה ובחום. התפקיד של הגריז הוא להפוך את התנועה הזו של הרכב חלקה יותר, טובה יותר, מה שגם יגן על הרכב וישמור עליו לאורך זמן. 

ראו גם: רכב לא מניע – מה לעשות?

מה התכונות שמאפיינות את הגריז שמאפשרות להגיע לתוצאות הללו

לגריז יש כמה תכונות שעוזרות לנו להגיע לתוצאות הללו בסופו של דבר: 

  • גריז, משום שהוא נוזל סיכה, מפזר את החום בצורה אחידה: מה שהוא כמובן חיוני כאשר מדובר על תנועה של מנוע. אם לא נצליח לפזר את רמות החום הוא עלול להיפגע באופן דרמטי וכך גם מערכת הבלמים. 
  • גריז מאפשר חיכוך טוב יותר בין החלקים השונים העשויים מתכת: מתאפשרת תנועה וחיכוך קלים יותר שגם שומרים על הרכב ועל החלקים השונים ומונעים מהם להיפגע, באותה הנשימה, הגריז מסייע במידה ניכרת בכך שהוא מאפשר תנועה חלקה יותר וכך נעים יותר לנסוע ברכב. 

חשוב לשמור על רמה גבוהה של חומרים איכותיים

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על כך שהחומרים בהם תיעזרו יהיו חומרים איכותיים. חשוב מאוד לשמור על רמה גבוהה כדי להבטיח כי הרכב לא ינזק לאורך זמן. לא פעם ולא פעמיים אנחנו יכולים ממש לראות איך כלי רכב שלא טופלו כראוי פשוט הולכים ונשחקים לאורך הזמן. 

אמנם הוצאות על כלי רכב אלו הוצאות גדולות. אבל אין שום סיבה לוותר על שימוש בחומרים איכותיים שכן מדובר על כלי שבסופו של יום משרת אתכם ממש בכל יום מחדש. 

אצלנו תוכלו למצוא גריז איכותי המיועד לבלמים המאושר בתקנים מחמירים. שימו לב להוראות היצרן ובחרו את התרכובת הנכונה לרכב שלכם. 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים