רכב לא מניע: מה עושים?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

זה קורה יותר בעונת החורף, כשאנחנו נכנסים לרכב, מנסים להניע ואולי שומעים קול ענות חלושה של מנוע משתעל קלות ומתאמץ לזוז ואולי גם כלום. התוצאה זהה, הרכב לא מניע ואנחנו מוצאים את עצמנו שוקלים פתרונות. אם הבעיה היא במצבר שהחליט לשבוק חיים אנחנו יכולים לשקול פתרון של הנעה עם כבלים מהשכן או עוברי אורח לא לחוצים במיוחד או שאולי אנחנו מחזיקים באמתחתנו מעין סוללת בוסטר מתוחכמת שיכולה להניע לנו את הרכב בקלות ובמהירות במידה וזכרנו לטעון אותה. אבל אם זה דווקא האלטרנטור, אז אפשר לומר שדי נדפקנו. לא יעזור כלום, הרכב לא יניע. יכולות להיות לכך כמובן גם סיבות אחרות כמו מערכת האימובלייזר שמשבת המנוע שלה החליט מסיבות הידועות רק לו לנעול בפניכם את הרכב כאילו ניסיתם להניע אותו ללא רשות. בכל מקרה ותהיה התקלה אשר תהיה, אם לא הצלחנו להתגבר עליה באמצעים שיש ברשותינו נותרה לנו רק אפשרות ריאלית אחת והיא הזמנת שירות דרכים במידה ואנחנו מנויים על אחד כזה (מה שבמקרים רבים לא עוזר בכל מקרה) והשנייה היא גרירת הרכב למוסך בו אנחנו מטפלים.

הזמנת שירותי גרר פרטי

לא חסרים בישראל שירותי גרר פרטיים, כאלו שעובדים במסגרת חברות קטנות או אף עצמאיים. הם פרוסים בכל רחבי הארץ ובד"כ זמינים לעבודה 24 שעות ו-7 ימים בשבוע. כמובן שאנו נעדיף לקרוא להם בשעות מקובלות ובאמצע השבוע כדי להימנע מתעריף גרירה יקר משמעותית אך מזל זה לא תמיד יעשה מאמץ מיוחד להתחשב בנו.
חשוב לנסות לבחור שירות גרירה מהימן ואמין, כזה שיש עליו כבר המלצות וחוות דעת חיוביות בגוגל.

איך בוחרים שירות גרר מתאים אם רכב לא מניע?

בשונה משירותי גרר שנזמין בעת תאונת דרכים בה חשוב מאוד מצב הרכב על מנת לקבוע את סוג הגרירה – אם בהרמה מלאה או בהרמה חלקית של קדמת הרכב בלבד כשהוא ממשיך לנסוע על גלגליו האחוריים, במצב שבו הרכב לא מניע זה לא משנה מה יהיה סוג רכב הגרר שאותו נזמין.

מאוד חשוב לתאר במדויק את הסביבה בה הרכב חונה

אחד הפרטים החשובים שתצטרכו לתאר לשירות הגרירה בזמן ההזמנה זה את המיקום וצורת החניה של הרכב שלכם כדי שזה יוכל להיערך בהתאם. למשל אם הרכב חונה בחניון תת קרקעי הדבר עשוי להוות בעיה לחלק גדול מרכבי הגרר שבגלל התקרה הנמוכה של החניון אינם יכולים להיכנס אליו. במקרים כאלו תצטרכו להסתייע ברכב גרר נמוך במיוחד שאינו זמין אצל כל שירותי הגרירה. מקרה אחר לדוגמא הוא אם למשל הרכב חונה בתוך חניון צפוף שאליו הגרר עשוי להתקשות לתמרן ולמקם עצמו בזווית המתאימה כדי להעמיס או להיקשר לרכב שלכם. הדבר המומלץ ביותר הוא לשלוח תמונות מפורטות של הרכב המראות את צורת החניה שלו והסביבה בה הוא ממוקם.

ראו גם: גרירת אופנוע | טסטים לרכב

מחירים אופייניים לשירותי גרירה

מחירי שירותי גרירה נקבעים ומשתנים בהתאם למרחק הגרירה, זמן ויום הגרירה, גודל הרכב והאזור ממנו גוררים. המחירים גם משתנים בין שירותי גרר שונים אך לפניכם טווח מחירים אופייני של שירותי גרר המפרט את התנאים השונים:

  • מיקום גיאוגרפי בו נתקעתם – למקום אליו צריך להגיע הגרר יש השפעה על המחיר. אם נתקעתם עם הרכב באזור נידח זה ישפיע על המחיר במידה ואין שירות גרר המתגורר באזור והוא יצטרך להגיע לשם במיוחד בשבילכם. המחיר ישתנה בהתאם למרחק הנסיעה של רכב הגרר אליכם.
  • פני השטח ממנו הרכב נגרר – במידה ונתקעתם עם הרכב באזור לא סלול שהדרכים המובילות אליו הן דרכי עפר בעלי קושי מסוים בעבירות. למשל הייתם בקמפינג עם רכב השטח שלכם במדבר ודווקא שם החליט הרכב לא מניע. דבר זה ישפיע על המחיר בצורה ניכרת.
  • מרחק הגרירה – המרחק אליו תבקשו לגרור את הרכב מתומחר לפי קבוצות ק"מ ומחיר קבוע לכל ק"מ מעבר לכך.
  • גודל הרכב שאנחנו גוררים – המחיר הוא בהתאם לגודל הרכב שאתם מבקשים לגרור כאשר המחירים משתנים בין רכב פרטי לרכב מסחרי למשאית
  • זמן השירות המבוקש – הזמנה של שירותי גרירה בשעות הלילה או בימי מנוחה כמו שבת וחגים מתומחרת בתוספת עלות.

כאמור המחירים משתנים בין שירותי הגרר השונים אך אלו הם טווחי המחירים להם אתם צריכים לצפות:

סוג גרירהמחיר מוערך
גרירת רכבים פרטיים למרחק של עד 10 ק"מ100 ש"ח עד 300 ש"ח
גרירת רכבים פרטיים למרחק של 10 ק"מ עד 30 ק"מ300 ש"ח עד 500 ש"ח. עבור כל קילומטר נוסף המחיר יעלה ב-10 שקלים.
גרירת רכבים פרטיים למרחק של 10 ק"מ מעל 30 ק"מ7-12 ש"ח לכל ק"מ נוסף
המחיר של גרירת אופנוע בתוך העיר150 ש"ח עד 200 ש"ח.
גרר לרכב מסחרי למרחק של עד 10 ק"מ200 ש"ח עד 400 ש"ח
גרר לרכב מסחרי למרחק של עד 30 ק"מ400 ש"ח עד 600 ש"ח
גרירת משאית מעל 3.5 טון למרחק של עד 30 ק"מכ-800 ש"ח. עבור כל קילומטר נוסף המחיר יעלה ב-15 שקלים.
גרר למשאית למרחק גדול מ 30 ק"מ8-15 ש"ח לכל ק"מ נוסף
גרר למשאית למרחק של עד 10 ק"מ400 ש"ח עד 700 ש"ח
גרר למשאית למרחק של עד 30 ק"מ700 ש"ח עד 1100 ש"ח
גרר למשאית גדול מ 30 ק"מ10-20 ש"ח לכל ק"מ נוסף
תוספת שירות על קריאה לגרר בשעות הלילה או בימי שבת וחג120-175%
תוספת שירות על גרירה מחניון תת קרקעי200-400%
תוספת שירות לחילוץ רכב מהשטחקבע בנפרד לפי הערכת מצב אך לא תעלה על 2000 ש"ח במקרה הגרוע

טיפים נוספים לפני הזמנת גרירה אם רכב לא מניע

בכל מקרה שתזדקקו לשירותי גרר במקרה והרכב לא מניע, זיכרו לקבוע לגרר מקום מדויק בו הוא צריך להוריד את הרכב שלכם. ודאו את הכתובת ובקשו מהגרר להודיע לכם כאשר הוא הוריד שם את הרכב. כך תימנעו מטעויות יקרות במידה ואיש הגרר לא הבין אתכם נכון והוריד את הרכב במקום לא נכון או חשב על חניית לילה מטעמי נוחות. זכרו גם תמיד לרשום את מספר הרכב של שירות הגרר ולצלם את הרכב שלכם מועמס עליו.
בדקו עם שירות הגרר שיש לו ביטוח מתאים למקרה שהרכב שלכם ניזוק בזמן הגרירה. בין אם כתוצאה מתאונה או מקשירה והעמסה לא תקינים. כבר קרו מקרים בהם רכב הגרר היה מעורב בתאונה והרכב שנגרר ניזוק אולם לגורר לא היה ביטוח מתאים שכיסה את הרכב הנגרר.
הוציאו כל חפץ בעל ערך מהרכב לפני הגרירה. כמו טלפון נייד, מחשב או כל דבר יקר אחר.
הימנעו מלהשאיר את רשיונות הרכב בתוך הרכב בזמן שהוא נגרר.
זכרו לסגור חלונות במידה והגרירה מתרחשת בחורף מחשש לגשם שיחדור לרכב.
סיגרו מראש את המחיר לגרירה עם שירות הגרר כבר בטלפון בזמן ההזמנה ולאחר שמסרתם את כל הפרטים המדויקים ביותר. כך תמנעו מאי נעימות והמתנה מיותרת כאשר רכב הגרר מגיע ומוסר לכם מחיר לו לא ציפיתם בגלל שלא תיארתם נכון את המצב או את המרחק לגרירה.
בכל מקרה הרוב המוחלט של אנשי הגרר הם אנשים ישרים והגונים אשר זו פרנסתם והם מעוניינים לשמור על שמם הטוב ולתת שירות הוגן.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים