מדחסים לרכב – כל מה שחשוב לדעת!

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

המדחס (או הקומפרסור, כפי שהוא מכונה בפי העובדים במוסך) מהווה חלק משמעותי במערכת המיזוג המותקנת ברכב. בדומה לתפקיד המדחס במזגן הביתי, גם תפקידו של המדחס במזגן הרכב שלו לקחת את הגז הקיים במערכת מיזוג, להפעיל עליו לחץ גבוה, לדחוס אותו למערכת, ולהפוך אותו ממצב גז למצב צבירה נוזלי. במקביל לכך, בעת פעולת המערכת, הוא האחראי ליניקת האוויר שהתקרר במזגן, וליצור סירקולציה שמעבירה אותו מחדש את אותו התהליך. כך שהוא אחראי לשינוי מצב הצבירה הגז – בפעם הראשונה ממצב של גז למצב של נוזל, ובפעם השנייה – התהליך הפוך, וחוזר חלילה.

איך פועל מדחס לרכב?

מדחס המזגן ברכב מופעל ע"י מנוע הרכב האחראי לפעולת המיזוג. המדחסים מחוברים למנועי הרכבים באמצעות רצועות, ובעת התנעת המנוע, המנוע מסובב את אותן הרצועות הגורמות גם למדחס להסתובב. אולם, למרות זאת, בפועל, המדחס אינו פועל (כלומר, אינו מבצע את אותה פעולה שאותה הסברנו קודם), עד שלא מדליקים בצורה יזומה את המזגן ברכב. לחיצה על כפתור הדלקת המזגן שולחת פקודה חשמלית למדחס, והוא נכנס לפעולה, ומתחיל בתהליך קירור הרכב. כפי שניתן להבין, המדחס עובד ומבוקר ע"י מערכת חשמל, וכתוצאה מכך, כל תקלה שנגרמת במדחס הרכב תדרוש בדיקה וטיפול על ידי חשמלאי רכב מקצועי.

איזה תקלות עלולות להתרחש במדחס לרכב?

כפי שכתבנו בתחילה, המדחס מהווה חלק חשוב במזגן, ובמקרים בהם מזגן הרכב אינו נדלק או שאינו מקרר כהלכה, פעמים רבות התקלה נובעת מבעיה שמקורה במדחס.

ישנן מספר תקלות נפוצות במדחס, שכל אחת מהן עלולה לגרום לו שלא לתפקד כהלכה:

  • דליפת גז ממדחס המזגן – דליפת גז נחשבת לתקלה שכיחה מאד במערכות מיזוג. מכיוון שתפקידו של המדחס הוא יניקת ודחיסת גז, במקרים בהם מתרחשת דליפת גז, לרוב, המדחס בכלל לא יעבוד, ואיש המקצוע יצטרך לבדוק ולגלות איזה מחלקי המדחס הוא האחראי לדליפת הגז.
  • בעיה ברצועה המפעילה את המדחס – המדחס מופעל באמצעות סליל, במקרים בהם הסליל נשחק או שאינו פועל כשורה, גם המדחס לא יפעל כמו שצריך.
  • בעיה בשסתום הוויסות שבמדחס – במדחסים לרכב מותקן שסתום ויסות שתפקידו הוא קביעת עוצמת פעולת המדחס בעת הפעלת המזגן. תקלות בשסתום הוויסות גורמות למדחס שלא לפעול כשורה.
  • "התייבשות" המדחס – בדומה לחלקים אחרים ברכב (אפילו צמיגים) השבתה למשך תקופת זמן ארוכה עלולה לגרום לייבוש. אנחנו רואים תופעה זו בעיקר ברכבים בקיץ, כשלאחר תקופת החורף הארוכה, למזגן קשה לחזור ולתפקד כמו שהוא תפקד בעבר.

מה עדיף – החלפת המדחס או שיפוץ שלו?

כשמתגלה תקלה במדחס ברכב תעמודנה בפניכם שתי האפשרויות הבאות – שיפוץ המדחס או החלפתו. שיפוץ יכלול פירוק המדחס מהרכב, תיקון / החלפה של הרכיבים הנדרשים (החשמליים או המכאניים) שבתוכו והשבתו למצב של עבודה תקינה.

החלפת המדחס פותחת בפניכם שלוש אופציות – החלפת המדחס הישן למדחס חדש מתוצרת היצרן המקורי, החלפת המדחס במדחס חדש של יצרן חלופי (כמובן, מקביל ומתאים למדחס המקורי), והחלפת המדחס במדחס משופץ (מדחס שתוקן או שהוחלפו רכיביו במפעל או בבית מלאכה מקצועי והוא שוב במצב תקין ושמיש). 

ראו גם: החלפת מצבר עד בית

מתי משתלם יותר לשפץ את המדחס ומתי כדאי להחליף אותו בחדש / משופץ?

בדומה לתיקונים נוספים ברכב, גם כאן כלל האצבע אומר, כי, ככלל, מומלץ לשפץ את המדחס כל עוד עלויות התיקון נחשבות למשתלמות – תלוי, ספציפית, במצבו של המדחס. במקרים בהם התקלה פשוטה והמדחס במצב תקין (פרט לתקלה הספציפית, כמובן) – עדיף יהיה לתקן אותו. במידה והמדובר בתקלה מורכבת (שהיא גם, באופן הגיוני, עלולה להיות יקרה לתיקון) או שעלויות הרכיבים המוחלפים עלולות להיות גבוהות, האופציה של החלפת המדחס תשתלם לכם יותר.

המאמר באדיבות מדחסים אונליין – הזמנה אונליין של מדחסי מזגן לרכב כולל התקנה

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים