כל מה שצריך לדעת על נהיגת שטח

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

עומדים להתנסות בנהיגת שטח בקרוב? חוויה מאובקת כזאת יכולה להיות מלאת אדרנלין, הוד וכיף לא רגיל. אך שימו לב, בשביל לנהוג בכביש סלול אין צורך במיומנות יוצאת מגדר הרגיל. אבל אפילו מי שאוחז בהגה מזה שנים אך מעולם לא נהג בשטח, יגלה כי מדובר בעולם חדש לחלוטין. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים בנהיגת שטח, שימו לב לדברים הבאים. 

מהירות קבועה מסייעת לעבירות 

בשנים האחרונות גילו חובבי השטח שיש חיים מעבר לג'יפים הרגילים והוותיקים. חיות שטח חדשות כגון איזי ריידר נכנסו לתמונה, אבל זה לא משנה מבחינת הצורך לעבור שטחים מאתגרים. בכל רכב שטח שבו אתם צפויים לנהוג, כדאי להכיר את הכלל הבא. השתדלו לשמור על הרכב במהירות קבועה ככל שניתן. שמירה על מהירות קבועה, אפילו במסלול מאתגר למדי, תעזור לכם שלא להיתקע. כן, אפילו אם יש בולדרים, דרך קופצנית, טלטולים ובורות, ברוב המקרים קצב קבוע (לאו דווקא מהיר), יהיה כלי עזר רב עוצמה. 

את האגרסיביות כדאי להשאיר בבית 

בניגוד למה שאולי מדמיינים, נהיגת שטח לא צריכה להיות אגרסיבית. את האגרסיביות צריך לרוב להשאיר בבית. נסיעה כוחנית פשוט תגרום להרבה טלטולים, אולי בחילה אבל לא פחות חשוב, סיכוי ניכר לנזק לרכב, למרכב או לצמיגים. בדרכים משובשות מאוד, נסיעה איטית אך במהירות קבועה תהיה לעזר רב. 

כך תשמרו על הצמיגים בשטח 

לקראת נסיעת שטח, דאגו ללחץ אוויר בצמיגים, קצת יותר גבוה מהרגיל. למה? מפני שבצורה כזאת הגלגלים ייטיבו "לזרוק" הצידה אבנים שעלולות להזיק לצמיג. 

זהירות, שלא תתהפכו

לקראת עליה תלולה, אכן יש צורך לצבור תנופה, אך יש לעשות זאת בזהירות. אין טעם לדהור קדימה רק כדי להיקלע לשיפוע צד ולהתהפך חלילה. לפעמים כדאי לקחת צעד אחורה, להניח לרכב להידרדר לאחור ולטפס מחדש בנתיב מעט שונה. נתקעתם? אל תנסו להיחלץ באגרסיביות. קחו אוויר, בדקו היטב את המצב, ונקטו שיטות היחלצות בדוקות. 

שקעתם? כך תיחלצו 

בנהיגת שטח נתקעתם בבור, שקעתם בדיונה והרכב לא זז, גם כשלוחצים חזק על הגז? קודם כל, דבר כזה עלול רק לגרום לכם להיתקע עמוק יותר, מהר יותר. הורידו רגל מהגז וצאו מהרכב. מתחת לגלגל נסו להניח אבנים גדולות תחת הגלגלים שהתחפרו. במידה ושקעתם בצורה קשה, היעזרו בכננת או ברכב שטח אחר, שיגרור אתכם החוצה. על כל פנים, הרחיקו אנשים בזמן ההיחלצות, שלא יעמדו סמוך לרכב ובפרט לא סמוך ומאחורי הגלגלים. 

דרך שיכולה לעבוד אם זיהיתם את השקיעה בזמן היא פשוט לעצור. לעבור להילוך אחורי ולאחר מכן לנסוע קדימה בנתיב שונה מעט. חפשו את הנתיב שיהיה עם יותר אחיזה לגלגלים, כך שאפילו רכב שטח עירוני (ג'יפון), שלא מצויד בהנעת 4 על 4, יתגלה כחיית שטח עם עבירות מצוינת. 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים