גרירת משקל כבד, מה חשוב לדעת

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

זה קורה לכולם, פתאום באמצע הדרך מגלים שהרכב לא עובד, שהאופנוע לא מצליח להתניע. כנראה אין דבר שיכול להוציא מהדעת יותר מאשר מקרים מהסוג הזה. הרי אין מי שאוהב תקלות ובייחוד לא כאלו המתרחשות על הכביש. הרבה פעמים מדובר על מה שמוצא אותנו לא מוכנים ובדיוק בגלל זה טוב שיש מי שיכולים לעזור לנו ולגרור את הרכב בו התגלתה התקלה למקום מבטחים. 

כמו במקרים אחרים, בכל הנוגע לנהיגה בכבישים מדינת ישראל קבעה שורה של תקנות כדי למנוע מקרים בהם עלולים להתרחש אסונות של ממש. אמנם מדובר על שורה של סעיפים שלא כל אחד בקיא בהם, אבל אנחנו כאן כדי להנגיש את המידע החשוב הזה בצורה הטובה ביותר. 

החוקים באים להגן עלינו ועל הנהגים האחרים בכביש

לפני שנדבר על התקנות לעומק, חשוב לזכור כי לא מדובר על תקנות שנוצרו יש מאין. בסופו של דבר, בשורה התחתונה, הכביש הוא מקום מסוכן. מדובר מקום בו נפטרים יותר אזרחים ישראלים מאשר במלחמות ישראל, לכן חשוב מאוד להקפיד על תקנות הבטיחות הללו למען החיים של כולנו. 

מה התקנות שמייחדות שימוש בנגרר 

בגדול אנחנו מדברים על כמה סעיפים משמעותיים שחייבים להתקיים במקרה של גרירה של רכב: 

  • יש להצטייד בתעודה המגדירה מה המשקל שמותר לרכב לגרור: משקל של אופנוע לא דומה למשקל של רכב פרטי וכן הלאה. בתקנות של משרד התחבורה ציינו באופן ברור כי יש להסתכל על הרישיון שמפרט מה המשקל המקסימלי שניתן לגרור באמצעות הרכב. במקרים בהם מדובר על גרירה של רכבים גדולים במיוחד, יש לקבל על כך אישור ייעודי. 
  • על הגורר להצטייד בכלים המתאימים לכך: מטבע הדברים אנחנו צריכים להקפיד שיש לנו את הציוד הדרוש והתקני עבור גרירה של רכב. כמו שכולנו יודעים, התנתקות של כלי רכב בתהליך גרירה עלול להביא לנזק אדיר. 
  • לאורך תהליך הגרירה יש להניח שלט בולט לעין על הרכב הנגרר: חלקים גדולים מהנהיגה בכביש כוללים יידוע של הנוסעים האחרים כדי להבטיח כי תהליך הגרירה ייערך באופן בטוח. 
  • המרחק בין החלק האחורי של הגורר ובין החלק הקדמי של הגרור לא יעלה על 150 סנטימטרים בקו ישר: אנחנו רוצים שלנהג תהיה השליטה המלאה ברכב מאחוריו. לכן אנחנו צריכים להקפיד על מרחק בטוח של הרכב הגרור מהגורר. 
  • מסמכים שנהג הגרר חייב: לוודא כי הנהג עבר תאוריה המותאמת לרכב משא קל ומעלה. במקרים מסוימים על הנהג יהיה לעבור תאוריה מותאמת אישית לסוג הרכב אותו הוא הולך לתפעל.

קשה לכם לעקוב? אנחנו כאן כדי לעזור

יכול להיות שאתם נהגים מעולים ואפילו מי שיכולים ממש לעבוד בזה, אבל בסופו של דבר אם לא תדעו את החוקים, לא תהיה לכם האפשרות להשתלב ולבצע את הפעולה הדרושה. אנחנו כאן בדיוק בגלל זה. התפקיד שלנו הוא להבטיח שיהיו לכם את כל הכלים הדרושים לכם כדי לדעת בדיוק את כל מה שאתם צריכים לדעת באופן כזה שיאפשר לכם לזכור. 

גרירה של רכבים באמצע הדרך זו פעולה לא פשוטה ושליטה במידע שיאפשר לכם לעשות את זה באופן חוקי זה הכרחי. אצלנו תוכלו למצוא הדרכות של מורה פרטי שיעזור לכם באמצעות שיעורי זום להבין את כל מה שאתם צריכים לדעת. כך לא יתפסו אתכם לא מוכנים כאשר אתם ניגשים לבצע גרירה בצורה בטוחה ונכונה.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים