איך לבחור כלי עבודה למוסך?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

גם אם אתם צריכים לתקן רכב ישן וגם אם הגיע אליכם רכב בדגם חדש לגמרי, ההבדל בין עבודה מקצועית ובין עבודה חובבנית הוא כלי העבודה המשמשים אתכם. מכונאות מושתתת על ידע טכני, ניסיון ומיומנות אך לא רק. כדי שהעבודה במוסך תזרום, הלקוחות לא יאבדו את הסבלנות והמכונאים יעברו בקלות ממשימה למשימה ומפרויקט לפרויקט, סביבת העבודה שלהם צריכה לכלול כלי עבודה טובים ויעילים, ולא סתם כלי עבודה אלא כלי עבודה מדויקים לעבודת המכונאות. בואו נבדוק אילו כלי עבודה נדרשים בעבודתם של המכונאים ואיך לבחור אותם. 

כלי עבודה מסוגים שונים

כדי לבחור נכון כלי עבודה למוסך צריך להבין בין ארבעה סוגים של כלים המשמשים את המכונאים בין שהם עובדים במוסך ובין שהם מנהלים מוסך על גלגלים שפוגש לקוחות בכבישי הארץ, והם כלי עבודה ידניים, כלי עבודה פנאומטיים וכלי עבודה הידראוליים. אלה הן שלושת הסוגים העיקריים של כלי העבודה המשמשים את המכונאי. מלבדם נוכל למצוא אביזרי עזר שונים שחיוניים לעבודה התקינה במוסך. 

כלי עבודה ידניים

כלי עבודה ידניים צריכים להיות זמינים למכונאי במוסך ולהימצא בסביבת העבודה המיידית שלו. כלים אלה כוללים פליירים בגדלים שונים, מקדחים וכל האביזרים שנלווים להם, מברגות וכל האביזרים הנלווים להן, וכן מברגים שונים, ביטים, לומים, בוקסות, ערכת אומי פרפר וערכה לפיצוח אומים. בכלי העבודה הידניים אפשר לכלול גם תופסן כלים מגנטי לחיבור ברגים ומנורת מוסך מגנטית חזקה ועוצמתית. 

כלי עבודה פנאומטיים

כלי עבודה פנאומטיים מאפשרים שימוש בטכנולוגיית הפעלה באמצעות אוויר דחוס או גז. הכלי הפנאומטי הבסיסי ביותר במוסך הוא מדחס האוויר. מלבד מדחס האוויר מכונאים עושים שימוש גם במרססי אוויר, צינורות אוויר, פטישי אוויר ואקדחי אוויר. כלי העבודה הפנאומטיים מקילים על עבודתו של המכונאי וחשוב שימצאו בסביבתו המיידית גם אם הוא מתנייד בדרכים.

כלי עבודה הידראוליים

כלי עבודה הידראוליים כוללים בעיקר משאבות, בוכנות וציוד הרמה כמו מנוף קרן להרמת משאות כבדים מאוד, שולחן הידראולי מתרומם, מכווץ קפיצים הידראולי, מגבה (ג'ק) הידראולי חזק ויציב להרמה קלה של גיר או של חלקים מכניים אחרים, מגבה להרמת רכבים עם מנגנון הורדה ייחודי שמונע נפילה פתאומית, זוג רגלי מוסך מתכווננות לנשיאת כלי רכב כבדים, מתקן היפוך סטנד מתקפל למנוע ואביזרים נוספים אחרים להרמה ולנשיאה קלה ובטיחותית. 

אביזרי עזר למכונאים

אביזרי עזר תומכים בעבודת המכונאי ומקילים עליו. בין אביזרי העזר אפשר למצוא ערכות שונות כמו ערכה לבדיקת לחץ שמן, ערכה לבדיקת לחץ מנועי בנזין, ערכה לפירוק תפוחים וצלבים, ערכת כוח מקצועית וכן משאבות שונות כמו משאבה למילוי שמן מנועים, מיכל איכותי לריקון שמן או קערה לניקוז שמן ועוד. עזרים ידניים שונים שבלעדיהם המכונאי לא יוכל להשלים את העבודה ביעילות, הם מיטת מוסך מהירה, כיסא מכונאים מתכוונן, אמבט לשטיפת חלקים ועוד. 

כלי עבודה איכותיים

יש כלי עבודה רבים הנחוצים לעבודתו התקינה והיעילה של המכונאי. אך לא מספיק לדעת אילו כלי עבודה נחוצים למכונאי, צריך לדעת איך לבחור את כלי העבודה האיכותיים ביותר. כיוון שידע מקצועי הוא לא עניין של מה בכך, לפני קניית כלי העבודה כדאי להתייעץ רק עם בעלי מקצוע שיודעים להבחין בין כלים איכותיים ובין כלים רגילים ולהיעזר בהם. 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים