איך לבחור ביטוח מתאים לרכב?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

רוב האנשים מתלבטים ומתקשים לבחור ביטוח המתאים באופן מושלם לרכבם ולצרכים הייחודיים שלהם. אם גם אתם מתלבטים ורוצים לדעת איך לבחור נכון ביטוח רכב, איזה סוג של ביטוח מתאים לכם ואלו כיסויים באמת נחוצים עבורכם – המשיכו לקרוא את הכתבה שתעשה לכם סדר בנושא.

איזה סוגי ביטוחים יש לרכב הפרטי?

פקודת ביטוח רכב מנועי משנת 1970 מחייבת את כלל בעלי הרכבים בארץ לרכוש ביטוח חובה. הביטוח נועד לכסות נזקי פגיעות גוף של כל מי שהיה מעורב בתאונת דרכים בה הרכב המבוטח היה מעורב. הביטוח מכסה את הנהג הפוגע, שאר הנוסעים ברכב המבוטח, הנהג הנפגע, הולכי רגל, משתמשים אחרים בדרך וכל מי שנגרם לו נזק ישיר כתוצאה מהתאונה. 

מעבר לביטוח החובה אותו חייבים לרכוש על פי חוק, יש להחליט על ביטוחי רשות, אלו ביטוחי רכוש חשובים המכסים נזקי רכוש והאפשרויות הן:

ביטוח צד ג' לרכב – הביטוח מכסה נזקים שנגרמו לרכושו של צד שלישי עקב שימוש ברכב המבוטח. ניתן להרחיב את הפוליסה עם כיסויים נוספים.

ביטוח מקיף לרכב – הביטוח מכסה מגוון רחב של נזקים העלולים להיגרם לרכב המבוטח, כולל נזקים שנגרמו לרכוש צד שלישי.

מי צריך ביטוח מקיף?

הפוליסה מכסה נזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח או לרכוש של צד שלישי. הכיסוי הביטוחי מקיף וכולל כיסוי נזקי רכוש כתוצאה מתאונות דרכים, גניבות, פריצות לרכב, אסונות טבע ופגעי מזג אוויר, ונדליזם ונזקים המכוסים בביטוח צד ג'. 

ביטוח מקיף לרכב מתאים לכל בעלי הרכבים המעוניינים להגן על עצמם מפני הוצאות גבוהות ולא מתוכננות, אך מומלץ לרכוש את הביטוח כל עוד מחיר הפוליסה אינו מהווה חלק משמעותי מערך הרכב אותו מעוניינים לבטח.

ישראלים רבים מעוניינים לדעת כמה עולה ביטוח מקיף לרכב מאחר וזהו הכיסוי היקר ביותר, לכן כדאי לדעת כי יש פערי מחיר עצומים בין חברות הביטוח השונות, וכל חברת ביטוח מציעה כיסוי שונה.

יש מגוון גורמים המשפיעים על עלות הביטוח המקיף, הגורמים העיקריים שמשפיעים על המחיר הסופי של הפוליסה הם גיל ומין הנהג, ותק רישיון נהיגה, סוג הרכב ושוויו, שנת ייצור, עבר ביטוחי, היסטוריית שלילת רישיון ועבירות תנועה, מספר נהגים, סוג כיסויים וההרחבות, גובה ההשתתפות העצמית, הסכמת המבוטח לטפל ברכבו במוסכי הסדר ועוד. כדאי לדעת כי ביטוח מקיף לנהג חדש יקר בהרבה בהשוואה לביטוח לנהג רגיל.

יש כיסויים שלא כדאי לוותר עליהם, לדוגמה חדש תמורת ישן, רכב חלופי, שבר שמשות ופנסים, שירותי גרירה וחילוץ, נזקי טבע, גניבה, הגנה משפטית ועוד.

תוספים לביטוח מקיף לרכב ושירותים חשובים

מומלץ לוודא כי הפוליסה לביטוח המקיף לרכב כוללת את התוספים והשירותים החשובים הבאים:

  • נזקי טבע
  • שירותי גרירה וחילוץ 24/7
  • הכרה באובדן גמור (טוטאלוס)
  • תיקון והחלפת שמשות ופנסים
  • שירות מוסך נייד
  • משלוח מצבר
  • רכב חלופי עד תיקון הרכב המבוטח

מדוע חשוב לערוך השוואת מחירים לפני רכישת ביטוח רכב?

יש הבדלים משמעותיים בין חברות הביטוח הן מבחינת כיסוי והן מבחינת עלות ושירות. לכן, אין לוותר על סקר שוק ויש לבצע השוואת מחירים לפני רכישת הביטוח לרכב, כאשר משווים את הפוליסות השונות של חברות הביטוח יש להתמקד לא רק במחיר אלא גם בכיסויים ובהרחבות.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים