האוטו נכבה באמצע נסיעה? כל הסיבות האפשריות ואופן הטיפול

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

קרה לכם שהייתם באמצע נסיעה שגרתית ואז לפתע לרכב שלכם היו תוכניות אחרות? האוטו נכבה באמצע נסיעה ולכם נותר רק לנחש מהי התקלה שיש ברכב ולהמתין לבעל מקצוע. בדרך כלל יש סיבות ספציפיות למקרה בו מנוע נכבה באמצע נסיעה. בכל מקרה כדי שתדעו האם לקרוא לבעל מקצוע, ואיך לפעול בזמנים כאלו הכנו עבורכם את המדריך הבא.

5 סיבות בגללן האוטו נכבה באמצע נסיעה ולא מניע

האוטו נכבה לכם באמצע הדרך? תוכלו לבדוק את הסיבות הבאות ולראות האם ייתכן שהתקלה כן ניתנת לפתרון באופן עצמאי או שמא אתם צריכים לקרוא למוסך נייד או גרר.

סיבה לכך שהאוטו נכבה:הסבר מפורט
מיכל דלק ריקלפעמים מרוב שהראש שלנו עסוק בכל כך הרבה דברים הרכב יכול להיכבות באמצע הדרך בגלל חוסר בדלק. יכול להיות שנורית הדלק כבר דלקה ולא שמנו לב לכך, יכול להיום גם שחיישן הדלק שלכם לא עושה את עבודתו כנדרש ולכן לא ידעתם שהדלק עומד להיגמר. בדרך כלל גם אם החיישן עובד או לא, למען הסר ספק אנו ממליצים למלא כמה ליטרים בודדים במיכל הדלק ולראות האם זו התקלה.
אלטרנטורברגע בו האלטרנטור לא יכול להטעין את המערכת החשמלית וכתוצאה מכך נגרם ניקוז חשמל הרכב יתכבה. לעיתים יש לאלטרנטור שלנו תקלה שאין אנו יכולים להבחין בה, הכוח שלו עלול להיגמר בהדרגה וכל מה שנותר לנו הוא לקרוא לבעל מקצוע אשר יטעין אותו מחדש.
משאבת דלקעוד תקלה נפוצה היא בעיה במשאבת הדלק. לעיתים יכול להיכנס גורם בלתי רצוי למשאבה ולגרום לסתימה, לעיתים התקלה היא במסנן בכלל. בכל אופן, תקלה במשאבת דלק גורמת למנוע שלנו להיכבות. לכן, חשוב לעשות את הטיפולים של הרכב לפי הוראות היצרן ובמקום מוסמך. חלק מהטיפול הוא לנקות את משאבת הדלק ואת המסננים.
מתג הצתההתפקיד של מתג ההצתה הוא למעשה להניע את הרכב. התקלה מתרחשת כאשר המתג כבר מתפורר וזה יוביל לרטט, או פגיעה בכוח של המנוע. בדרך כלל התקלה הזאת תמנע מכן להניע את הרכב מלכתחילה, אך גם בזמן נסיעה תקלה זו יכולה לגרום למקרה בו מנוע נכבה באמצע נסיעה.
חיישניםכל שהרכב שלכם מתקדם יותר הוא חשוף ליותר תקלות. ברכבים השונים יש טכנולוגיות מתקדמות שמתבססות על חיישנים זעירים. ברגע בו החיישן מעביר מידע לא נכון מכל סיבה שהיא זה יכול להוביל לכך שהרכב יכבה מעצמו. במקרים כאלה רק בעל מקצוע מוסמך יוכל לסייע לכם.

מנוע נכבה באמצע נסיעה – מה עושים?

במקרה בו מנוע נכבה באמצע נסיעה עלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות שעומדים לרשותנו. תחילה, עליכם להעביר את הרכב לנתיב החירום כאשר זה קרה בכביש מהיר, אם אתם בתוך העיר מצאו מקום אשר לא מפריע לתנועה ולא מסכן אתכם. אנו ממליצים להיעזר בעוברים והשבים, הרימו כמובן את ידית הבלם כאשר הגעתם למקום הרצוי, לבשו אפוד זוהר.

כעת עליכם לתת לרכב לנוח מעט במקרה בו הוא התחמם. אין לבדוק מים או שמן כאשר הרכב חם, המתינו לפחות 15 דקות במקום מוצל. שימו לב האם אחת התקלות ברכב שכתבנו לעיל יכולה להיות הבעיה אצלכם. במקרה בו אחרי 15 דקות הצלחתם להניע את הרכב בשנית תנו למנוע לעבוד כמה דקות, בדקו שאכן הרכב עובד כמו שצריך והגיעו למוסך מורשה.

בעת הנסיעה למוסך הפעילו איתות חירום כדי ליידע את הנהגים מסביב שיש לכם בעיה ברכב. אם לא הצלחתם להניע את הרכב, התקשרו לגרר או מוסך נייד אשר יטפל ברכב שלכם במקום. כמובן שגם כאשר אתם נמצאים עם הרכב התקול עליכם להפעיל איתות ותמרור אזהרה כדי שאנשים יעקפו אתכם. כאשר אתם מחכים לגרר או בעל מקצוע השאירו את הרכב דומם, התרחקו ממנו והמתינו עד להגעתו של בעל המקצוע מומחה מכונאות רכב. שימו לב שאתם נמצאים במקום שאינו מסכן אתכם.

מנוע נכבה באמצע נסיעה – פנו לאיש מקצוע

יש היום הרבה מקומות בהם נוכל לקבל שירות תיקונים לרכב, אבל אנו ממליצים להגיע רק למקום מקצועי ומורשה. הפיתוי הגדול להגיע למקום לא מורשה הוא מובן, מדובר על מחיר מוזל יותר. עם זאת, כאשר אתם רוצים לקבל טיפול מקצועי תרצו לבחור במקום הכי אמין ועתיר ניסיון שאתם מכירים. עדיף לשלם יותר מאשר לחזור פעם אחר פעם על אותה תקלה. מציאת איש מקצוע היא בהתאם למקום בו אתם נמצאים, כאשר אם נתקעתם בטיול בצפון הארץ עם הרכב, אתם לא תרצו לחכות למוסכניק שלכם שנמצא באשקלון.

האוטו נכבה באמצע נסיעה ולא מניע – גרר או מוסך נייד?

אז מה עדיף לנו? הבחירה במוסך נייד היא לרוב רק במקרים חריגים בהם אנו צריכים להמשיך בנסיעה ואין לנו זמן להשאיר את הרכב במוסך. מוסך נייד לרוב לא יוכל לפתור לנו תקלות חמורות, אלא החלפת צמיגים, החלפת רכיבים מינימליסטיים ברכב וכד'. כאשר מדובר על בעיה במנוע או ראש מנוע, עדיף להכניס את הרכב שלכם למוסך באמצעות גרר. גרר יוביל את הרכב שלכם עד למוסך אותו אתם תבקשו, אם נתקעתם באמצע הלילה תוכלו לבחור בגרר אשר מעניק שירותי אחסנה לילית. כמובן שמחיר הגרר או מוסך נייד משתנה בהתאם לשעה בה אתם צריכים עזרה, בשבתות וחגים המחיר גבוה יותר, האם יש צורך לאחסן את הרכב לילה שלם, והמיקום שלכם בארץ.

תיקון תקלות ברכב

האוטו נכבה באמצע נסיעה – זה הולך להיות טיפול יקר?

האוטו נכבה באמצע נסיעה ולא מניע? אי אפשר באמת לאמוד מחיר מדויק של טיפול מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שכל סוג רכב הוא בעל עלויות שונות, במיוחד כאשר יש צורך בחליפים מקוריים. דבר שני, יש כל כך הרבה תקלות אשר יכולות להיות מקור הבעיה במנוע, לעיתים כפי שציינו מדובר אפילו במחסור בדלק. שני ליטר דלק יכולים לסדר את הבעיה כך שהמחיר הוא כ-13 ש"ח עבור הטיפול. מצד שני, אם צריך להחליף מנוע המחיר יכול להגיע ל-6 אלף ש"ח ויותר.

המחיר אותו תשלמו גם תלוי בגרר עצמו, וכפי שאתם מבינים עלויות גרירה תלויים בגורמים רבים. מה שחשוב הוא לא להזניח את הבעיה. גם כאשר נתנו לרכב לנוח מספר דקות וכעת הוא עובד כראוי, עדיין יש להגיע למוסך ולעדכן את בעל המקצוע בתקלה. להעלים עין כאשר מדובר על תקלות ברכב יכול רק להחמיר את המצב, לדחות את התקלה זמנית ובסופו של דבר הבעיה תהיה הרבה יותר חמורה.

ראו גם: טיפול שנתי לרכב – כל מה שרצית לדעת | גרירת רכב מחיר

מנוע נכבה באמצע נסיעה – מסקנות

האוטו נכבה באמצע נסיעה ולא מניע, סביר להניח שמקור התקלה במנוע אם ברכיבים אשר מובילים למנוע. שימו לב האם אתם יכולים לפתור את הבעיה בעצמכם, האם מדובר על תקלה שלא מצריכה ממכם כלים מקצועיים. כמובן שיש לנקוט בכל אמצעי הזהירות, לא לפתוח את מכסה המנוע כאשר הרכב חם ולעמוד במקום שלא מסכן את העוברים והשבים ואתכם. עלות טיפול בתקלה כזאת יכולה לנוע בטווח רחב, מה שבטוח הוא שאין להזניח את התקלה, אלא לגשת למוסך מורשה גם אם התקלה עברה מעצמה.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים