רעידות בהגה במהירות גבוהה

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

החלטתם לצאת לנופש בצפון, אספתם את החברים ועליתם על הכביש המהיר צפונה, עד כאן הכל עבד כשורה. אבל ברגע שאתם הגעתם למהירות גבוהה ההגה החליט לרעוד, מלחיץ לא? רעידות בהגה במהירות גבוהה מעידות לנו על מספר תקלות שיכול להיות לנו ברכב, חשוב למצוא את התקלה במהירות, לא לקחת סיכונים כשאנו על הכביש.

רעידות בהגה במהירות גבוהה – ממה זה נובע?

יש מספר סיבות שבגללן יכול להיות רעידות בהגה כאשר אתם מגיעים למהירות גבוהה. הסיבה הראשונה יכול להיות תקלה שאם יכולים לפתור בעצמכם – לחץ אוויר לא תקין בצמיגים. יש רכבים מתקדמים אשר נוכל לבדוק על ידי לחיצת כפתורים בצג האם יש לנו לחץ אוויר לא תקין. בכל מקרה גשו לתחנת הדלק הקרובה ובדקו האם הבעיה היא בלחץ האוויר, על כל הגלגלים להיות בלחץ אוויר תואם להוראות היצרן.

הסיבה השניה לרעידות בהגה גם היא קשורה לצמיגים. יכול להיות שהצמיגים שלכם שחוקים כבר, או שחישוקי הצמיג עקום עקב מכה. במקרה כזה תוכלו לבדוק רק מהתבוננות האם הצמיג שחוק או שחלק המתכת לא תקין. במקרה בו אתם לא יודעים להבחין האם הצמיג שחוק תוכלו לבדוק זאת לפי השקעים שיש בגלגל, ובכל מקרה מומלץ לגשת למוסך הקרוב.

ולבסוף הסיבה האחרונה להרגשת רעידות בהגה יכולה להיות כאשר יש סטיית של זווית הגלגל, לצורך כך יש לבצע כיוון פרונט במוסך מורשה. על בעל המקצוע לבדוק את המתלה, ובמקרה בו זאת התקלה לבצע כיוון מחדש. בכל מקרה בו אתם לא יודעים לזהות את התקלה בעצמכם עליכם לגשת למוסך אשר יבחן את התקלה ולא להמשיך בנסיעה, המצב רק יכול להחמיר.

ראו גם: תקלות ברכב: ממה תקלות נוצרות  | תיקון פאנצ'ר | טסטים לרכב

בסרטון: מה לעשות כאשר מרגישים רעידות ברכב במהירות

רעידות בהגה במהירות גבוהה – כיוון פרונט לרכב

כיוון פרונט לרכב היא תקלה נפוצה, ניתן לזהות אותה כאשר הרכב נוטה לצד מסוים בנסיעה ללא שליטה, או כאשר ההגה רועד. חשוב לבדוק אם ההגה רועד כבר בבדיקת רכב לפני קניה. גם כאשר אנחנו רוכשים רכב זה הדבר הראשון שאנו רוצים לוודא. בדרך כלל רכבים אשר חוו תאונה, או כאשר נכנסת לחניה והחלק הקדמי של הרכב פגע במדרכה ייתכן והתקלה תצוץ. כיוון פרונט נהוג לבדוק מדי שנה, או כאשר צצה תקלה. במוסך מורשה אנו יכולים לבדוק את כיוון הפרונט באמצעות בדיקה ממוחשבת. יש לחבר את הרכב לחיישנים, ולמדוד את סטיית הזוויות בעת נסיעה. כמובן שכל רכב חייב לבצע כיוון פרונט בהתאם להוראות היצרן.

רעידות בהגה במהירות גבוהה – מה עושים במקרה שזה קורה?

גם אם עכשיו אתם באמצע נסיעה חשובה למקום כלשהו, אל תקחו סיכון כאשר אתם נמצאים במהירות גבוהה או בכלל. במקרה בו אתם מרגישים הגה רועד, גשו למוסך הקרוב, ואם אין מוסך בקרבת מקום צרו קשר עם מוסך נייד. בעל מקצוע שמומחה במכונאות רכב אמור להגיע אליכם ולבדוק את התקלה, האם ניתן לסדר אותה במקום או שמא יש לקחת את הרכב באמצעות מוביל. זכרו, הבטיחות שלכם שווה יותר מאשר כל טיול או כל סכום אשר תדרשו לשלם. אם אתם מזהים שהתקלה היא לא בכיוון פרונט תוכלו לפתור את התקלה בעצמכם על ידי מילוי לחץ אוויר בגלגלים או לגשת אל פנצ'ריה להחלפת הצמיגים, מומלץ להחליף בצמיגים מקוריים.

רעידות בהגה במהירות גבוהה – כמה זה עולה לי?

סיבה להגה רועד במהירות גבוההעלות תיקון מוערכת
כיוון פרונט150 - 300 ש"ח
מילוי לחץ אווירחינם
איזון גלגלים100 - 200 ש"ח
רכב שטח או רכב מסחריהעלויות יהיו גבוהות יותר מהמחירים המצוינים למעלה

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים