עשן לבן מהאגזוז

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

קניתם רכב חדש לאחר בדיקת רכב לפני קניה ולפתע אתם רואים פליטה של עשן לבן מהאגזוז? באסה… אבל רגע, לפני שאתם מרימים ידיים ומודים בזה ש"עקצו" אתכם, יכול להיות שאין תקלה בכלל. מצד שני, יכול להיות שיש תקלה חמורה. אנו כאן כדי לעזור לכם לאבחן את הבעיה באופן עצמאי, ולדעת מתי יש לפנות לבעל מקצוע. אנו יכולים לראות כלי תחבורה רבים אשר פולטים עשן לבן. בדרך כלל עשן לבן נפלט כתוצאה מתהליך עיבוי של נוזל קירור או מים שחדרו לתא הבעירה. יש הבדל באבחון העשן, צעד אחרי צעד בואו נראה מה זה אומר.

עשן לבן מהאגזוז בהנעה – מה זה גז פליטה?

גז פליטה נוצר עקב אדי פליטה אשר יוצאים מצינור האגזוז של הרכב, מדובר על תהליך נורמטיבי של תהליך הבעירה אשר מתרחש בעת ההנעה. לאחר ההנעה מתקבלים גזים אשר מועברים במערכת הפליטה, הם עוברים דרך ממיר קטליטי אשר תפקידו לווסת את כמות הפליטה של הרעלים החוצה.

מה עושים כאשר יש פליטה של עשן לבן מהאגזוז?

כאשר אנו רואים שנפלט לנו עשן לבן מהאגזוז אנו צריכים לדעת איך להתנהל בהתאם. יש לייחס לכך מספר פרמטרים, האחד הוא עונת השנה. כאשר מדובר על ימי החורף אנו צריכים לקחת בחשבון שלוקח למנוע יותר זמן להתחמם ושילוב גז הפליטה עם האוויר הקר הוא זה שיכול ליצור עשן לבן. כדי להעמיק בנושא של תקלות ברכב ולבדוק, אנו ממליצים לבדוק את נוזל הקירור ברכב שלכם, האם חסר נוזל קירור. אם המפלס נמוך כנראה שיש דליפה או סדק של אטם הראש, תקלה כזאת עלולה להוביל להתחממות יתר.

כאשר יש לנו סדק באטם הראש מדובר על תקלה חמורה. עליכם לטפל בבעיה לפני שהמנוע שלכם ייפגע באופן בלתי הפיך. כמובן שתקלה זאת מחייבת אותנו לקרוא לבעל מקצוע מומחה במכונאות רכב, והוא יבצע טיפול גדול. אל תהיו חכמים, בשביל להחליף את אטם הראש ולטפל בשורש הבעיה יש להחזיק בכלים מקצועיים, בדרך כלל צריך אף להסיר חצי מנוע כדי להגיע לאזור ההחלפה.

עשן לבן מהאגזוז בהנעה – סוגי עשן

יש לאפיין את סוג העשן לפני שאנו חותמים את גורל הרכב שלנו, יש היום שלושה סוגים של פליטת עשן והם באים לידי ביטוי בהתאם לצבע הנפלט: עשן כחול אפור, עשן שחור ועשן לבן. לכל צבע יש בעצם את ההשלכות שלו:

סוג עשן שנפלט מהאגזוזמה זה אומר?
עשן כחול-אפורעשן זה מעיד על זה שנכנס שמן מנוע לתא הבעירה, ייתכן שהבוכנה שלכם שחוקה או פגומה, יש מרווח מוגזם של השסתומים, או שיש לחץ על השסתום. במקרים כאלה פליטת העשן תבוא בליווי של ריח שרוף. ייתכן ובחלק מהמקרים נראה גם עשן די קרוב בגוונו ללבן, כל עוד יש ריח שרוף חשוב להגיע למוסך בהקדם.
עשן שחורכאשר יש תערובת דלק עקב כיול לא נכון או מילוי לא נכון המנוע שלנו נחנק. יכול להיות שיש לנו TPS כושל או ערכים שגויים בבקרה האלקטרונית של הרכב. במקרים כאלה אנו חייבים לקבל שירות של מוסך נייד אשר ישאב את הדלק הלא תקין שנכנס אל המנוע בתקווה של מאוחר מדי. אי אפשר לנסוע כאשר יש לנו פליטה של עשן שחור, אתם יכולים לנסות אבל אתם גם מסכנים את עצמכם וגם סביר להניח שהרכב יכבה את עצמו תוך מספר שניות.
עשן לבןעשן לבן הוא עניין של מזל. יכול להיות שהתקלה היא סך הכל לחות באגזוז, ותוך כמה דקות העשן הלבן יפסיק מעצמו. סיבה נוספת לעשן לבן יכולה להיות עקב נוזל טרנס אוטומטי אשר נשאב אל המנוע, במקרים כאלה העשן יבוא בליווי של ריח שרוף. כנראה שיש לכם דליפה של נוזל קירור פנימי אל תוך המנוע. במקרים מסוימים אף נצפה לריח מתוק, תלוי בנוזל הקירור עצמו. במקרים נדירים יותר יכול להיות שמדובר על תקלה בממיר, במקרים כאלה יש חשש להתלקחות של אדי הדלק ופגיעה ממשית במערכת הפליטה של הרכב.

עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף – מה זה אומר?

כאשר אנחנו רואים עשן לבן יוצא מהאגזוז שלנו, לרוב יהיה מדובר על תקלה פשוטה. כאשר אותו עשן לבן מלווה בריח שרוף אנו מבינים שמדובר על תקלה חמורה יותר. עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף יכול להוביל אותנו למספר סיבות:

  • שריפת שמן – רכבים ישנים או רכבים שבמהותם לא תקינים יכולים לאט לאט לפתח דליפות שמן. כאשר הדליפה נמצאת מעל המנוע והשמן מטפטף על רכיב חם ייווצר ריח של שרוף. בדרך כלל תקלה זו לא גורמת לנזק ממשי, אך חשוב לפתור את המקום ממנו דולף השמן לפני שהמצב מחמיר. דליפת שמן יכולה להוביל גם לשחיקה של המנוע ושל האטמים. ברגע בו אנו מזניחים את התקלה הזאת וממשיכים בנסיעות אנו יכולים להוביל להתחממות יתר של המנוע. בכל מצב של ריח שרוף עלינו לדעת כי אנו מסכנים את המנוע ואת ראש מנוע. עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף בהחלט מעיד על דליפה או תקלה מנועית.
  • דליפת נשיפה – לעיתים התקלה היא ניתוק של רכיבים אשר פוגעים בזרימת הפליטה של המנוע. תקלה זו יכולה להיות עקב חלודה, חור ועוד דברים אשר גורמים לגז הדליפה לצאת החוצה לפני שהוא מגיע למשתיק. במקרה כזה אנו מאמצים את הרכב יותר ממה שהוא רגיל לכך, הרכב יכול להתחמם יתר על המידה ובכך נראה עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף. כדי לפתור את הבעיה הזאת אנו חייבים להגיע לבעל מקצוע אשר יחבר מחדש את החלקים באמצעות ריתוך, ולקוות שהנזק לא חמור ממה שחשבנו.
  • ממיר קטליטי לא תקין – הממיר הוא האחראי להפיכה של הגזים הרעילים לתרכובת פחות מזיקה. לעיתים נוצר לנו לכלוך בממיר הקטליטי ועקב כך זה יכול להוביל לסתימה ואנו נצטרך לבצע פתיחת סתימות. במקרים כאלה הממיר לא יעשה את העבודה שלו, לא יפרק את הגופרית וכך יצטבר ריח רע בגז הפליטה. במקרים כאלו אנו צריכים להחליף את הממיר או לנקות אותו על ידי איש מקצוע מוסמך.

טיפול לרכב עם מוסכניק

עשן לבן מהאגזוז בהנעה – מתי פונים לבעל מקצוע?

עשן לבן מהאגזוז בהנעה יכול להעיד על תקלות רבות, ולעיתים על כלום. הדבר הראשון שאנו ממליצים לעשות כאשר נפלט עשן לבן מהאגזוז בהנעה אשר אינו מלווה בריח שרוף הוא לתת למנוע כמה דקות כאשר הוא מונע. אם אחרי מספר דקות עדיין יש פליטת עשן לבן יש לכבות את הרכב ולקרוא לבעל מקצוע. עשן לבן יכול לנבוע משינויי טמפרטורה, חוסר בנוזל קירור, דליפה של שמן וכו'. בכל מקרה בו עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף באים ביחד אנו חייבים מיד לכבות את הרכב ולקרוא לבעל מקצוע.

הבעיה היא אינה דווקא הסכנה שיש לרכב, אלא הסכנה שיש לכם. רוב האנשים לא ידעו להתנהל עם תקלה מסוג זה, או לזהות את מקור הבעיה. עדיף לכם לקרוא לבעל ומקצוע ולשלם כמה מאות שקלים על בדיקה מאשר לגרום נזק לרכב, או להמשיך בנסיעה ולהיתקע במקום לא סטנדרטי עם הרכב. בכל מקרה של פליטת עשן לבן עצרו בצד, במקום בו אתם לא מהווים סכנה לעוברים והשבים והם לא לכם, פעלו לפי ההוראות שכתבו והמתינו לבעל מקצוע. אם מדובר על ימי קיץ חמים שימו לב שאתם נמצאים במקום מוצל, השאירו את הרכב עם תמרור מיועד, לבשו חליפה זוהרת והמתינו עד לבואו של מוסך נייד.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים