מים יוצאים מהאגזוז – מה עושים?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

הרכב שלנו הוא לא ייצור מושלם, יש הרבה תקלות שיכולות בין יום להופיע לנו, לרוב יהיה מדובר על תקלות מוכרות. אבל תקלה כמו מים מהאגזוז היא תקלה שפחות אופיינית לרוב סוגי הרכבים, היא יכולה להיות מאוד מלחיצה, ולעיתים יהיה מדובר באזעקת שווא. בכל אופן, חשוב שתהיו מוכנים לכל תרחיש ותדעו איך להתנהל מול התקלות השונות. אז מה עושים כאשר מים יוצאים מהאגזוז?

מים יוצאים מהאגזוז – למה זה קורה?

יכולות להיות מספר סיבות לכל שיוצא לכם מים מהאגזוז. כאשר אתם מבחינים שמתוך צינור האגזוז דולף מים החוצה יש לבדוק תחילה שאכן מדובר על מים ולא שמן. אין צורך באיש מקצוע כדי לוודא את זה, פשוט צריך מעט ללכלך את הידיים ולממש את הנוזל. לאחר שזיהינו שאכן מדובר על מים לא צריך להיכנס להיסטריה. מערכת הפליטה ברכב מכילה מים ויכול להיות שמדובר על תרחיש סטנדרטי. בכל זאת, יש לבדוק עם בעל מקצוע מומחה מכונאות רכב בשביל לאתר את מקור התקלה.

לפניכם מספר סיבות לנזילת מים מהאגזוז: 

מים יוצאים מהאגזוז – עיבוי

ברגע בו אנו מניעים את הרכב נוצרת תערובת של פחמן דו חמצני ומים, ברגע בו המנוע מתקרר יש גז פליטה אשר יוצא מהצינור. תהליך זה קורה בכל רכב, מדובר על תהליך סטנדרטי שלא מצריך בעצם מבט של איש מקצוע אם זאת באמת התקלה. כמו כן, יכול להיות שהבעיה היא בעצם בממיר הקטליטי. כל רכב פולט גזים רעילים ותפקיד הממיר בעצם לצמצם את הגזים לפני שהם יוצאים החוצה, כך הרכב ידידותי יותר לסביבה. כתוצאה מפליטת הרעלים של הממיר נוצרת כמות קטנה של אדי מים, אדים אשר הם יוצרים אל הטפטוף מהרכב שלכם.

עשן לבן מהאגזוז

מים מהאגזוז בגלל חום מנוע

כאן אנו כבר נחשפים לתקלות חמורות יותר אשר מחייבות אתכם להיפגש עם בעל מקצוע אשר יאבחן את הבעיה ויפתור אותה. תקלה זו נפוצה בעיקר בחורף או במקומות קרים. במקומות קרים או בימים קרים צריך לתת יותר זמן לרכב להתחמם בעת ההנעה. עקב כך גם מערכת הפליטה מתחחמת יותר מהרגיל, כתוצאה מכך אדי המים מתמזגים עם האוויר הקר בחוץ, לעיתים ניתן גם לראות עשן לבן מהאגזוז שלנו והוא מתחיל לטפטף. אנו צריכים לתת לרכב כמו דקות כאשר המנוע פועל, אם בעצם הטפטוף לא מפסיק יש להגיע לבעל מקצוע אשר יבדוק האם יש בעיה באחד הרכיבים ברכב.
ראו גם: טיפול שנתי לרכב – כל מה שרצית לדעת

מים יוצאים מהאגזוז עקב בוכנה פגומה

מדובר כאן על סיבה חריגה, כאשר הבוכנה לא עושה את עבודתה כראוי אנו יכולים לצפות בכמות של מים מהאגזוז. ייתכן גם שנראה עשן יוצא האגזוז בנוסף להכל. כאשר מדובר על תקלה חמורה זה יכול להתבטא בריח שרוף. במקרה בו המים יוצאים מהאגזוז בליווי של ריחות עליכם לכבות את הרכב ולקרוא לבעל מקצוע. יש להחליף את הבוכנה או את טבעות הבוכנה במידת הצורך.

אל תהיו חכמים

עד כמה שזה נוח ומצ'ואיסטי לטפל בבעיה לבד, או אפילו להמשיך לנהוג במקרה של תקלה כמו זו, אנו מציעים לכם לקחת צעד אחורה ולתת לבעל המקצוע לעשות את העבודה שלו. כאשר אנו מתעלמים מהתקלה, כל תקלה שהיא, אנו בעצם דוחים את הטיפול ובכך אנו מחמירים את מצב הרכב. כפי שאתם יודעים, תיקונים של רכב יכולים לעלות הרבה כסף. לכו לבעל מקצוע אשר יאבחן את הבעיה ותקוו שמדובר על אזעקת שווא. שווה להשקיע סכום נמוך לבדיקה מאשר לדחות את הבעיה לקבל תוצאה חמורה יותר.

ראו גם: חור באגזוז: דרכי זיהוי, טיפול ועלויות

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים