קצין בטיחות בתעבורה

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

מתי חלה חובת מינוי קצין בטיחות בתעבורה?

קצין בטיחות בתעבורה הוא בעל התפקיד המשמעותי ביותר ביישום תקנות התעבורה אותם קובע המחוקק על מנת לשמור על הבטיחות בתעבורה.

 

במיוחד בכבישי ישראל בהם רמת הצפיפות היא הגבוהה ביותר במדינות ה-OECD, כ-2,700 רכבים לכל ק"מ כביש, לעומת 773 רכבים לכל ק"מ כביש במדינות ה-OECD. 

נלקח מדוח "תיאור וניתוח השינוי בצפיפות בכבישים בשנים האחרונות" אשר הוגש לוועדת המדע והטכנולוגיה על ידי מרכז המחקר והמידע המחלקה לפיקוח תקציבי לשנת 2017. 

 

השמירה על חייהם של משתמשי הכביש והולכי רגל תלוייה בתקינות כלי הרכב ובהתנהגות הנהגים, לכן על קצין הבטיחות בתעבורה לפקח ולעקוב אחר מצב כלי הרכב בארגון, להעביר הדרכות תקופתיות ולפקח על הנהגים.

 

לופו ניהול ציי רכב בע"מ מתמחה בהשמת קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, ייעוץ לציי רכב ועוד, לפרטים נוספים היכנסו לקישור קצין בטיחות בתעבורה או פנו אלינו בטלפון 052-5000-850.

 

מספר כלי רכב ומאפיינים המחייבים מינוי קצין בטיחות בתעבורה

חובת מינויו של קצין בטיחות בתעבורה מעוגנת בתקנות התעבורה והיא מושפעת ממספר כלי הרכב ומאפייניהם.

 

דוגמאות לצי רכב המחייבים מנוי קצין בטיחות בתעבורה:

  • צי של 40 כלי רכב פרטיים ומעלה מחוייב בפיקוח.
  • צי של 20 כלי רכב מסחריים , רכבי הסעות, אוטובוסים, משאיות וכו'.

 

כל אלו חייבים במינוי קצין בטיחות בתעבורה לניהול שוטף של צי הרכב, על פי תיקון לתקנות התעבורה שנכנס לתוקף בסוף 2019.

 

סמכויותיו של קצין בטיחות בתעבורה

 

קצין בטיחות בתעבורה הוא בעל האחריות בכל הנושאים הנוגעים לכלי הרכב של המפעל/החברה/הארגון.

סמכותו ואחריותו של קצין הבטיחות בתעבורה כוללת הן את כלי הרכב תקינותם, הפעלתם, תחזוקתם החלפתם, והן את מפעילי הרכב הנהגים.

 

קצין בטיחות בתעבורה חייב לעבור תהליכי הכשרה יסודיים, בחינה והסמכה המפורטים גם הם בתקנות התעבורה.

ניתן לקבל שירותי קצין בטיחות בתעבורה על ידי חברות המתמחות בניהול ציי רכב או על ידי מינוי קצין בטיחות בתעבורה בעל הסמכה כעובד החברה.

 

לופו ניהול ציי רכב בע"מ מתמחה בהשמת קצין בטיחות בתעבורה ושירותי קצין בטיחות בתעבורה  במיקור חוץ, ייעוץ לציי רכב ועוד, לפרטים נוספים היכנסו לקישור קצין בטיחות בתעבורה או פנו אלינו בטלפון  052-5000850.

יתרונות שירותי קצין בטיחות בתעבורה גם לציי רכב קטנים כאשר החוק לא מחייב במינוי קצין בטיחות בתעבורה.

 

קצין הבטיחות בתעבורה נושא באחריות אישית לצי רכב.

ללא מינוי קצין בטיחות בתעבורה האחריות עוברת לבעלי המפעל ומנהליו.

 

אחריות זאת (במקרה הטוב רק) גוזלת זמן ומשאבי ניהול לצורך תפעול תקין של צי הרכב, טיפולים, טסטים, ביטוחים ועוד.

במקרים של עבירות תנועה, דוחות, תאונות דרכים, גנבה, חילוץ ועוד, אחראי צי הרכב בארגון יצטרך לטפל באירוע ולהפיק דוחות כנדרש.

 

שימו לב – במקרה ולא מונה קצין בטיחות בתעבורה האחריות הישירה נופלת לפתחו של בעל החברה ומנהליו גם אם מינה בעל תפקיד שאינו בעל הסמכה של קצין בטיחות בתעבורה.

 

רק מינויו של קצין בטיחות בתעבורה בעל הסמכה על ידי המחוקק מועברת האחריות מידיו של בעל המפעל ומנהליו אל קצין הבטיחות בתעבורה.

 

בעלי חברות ובעלי ציי רכב קטנים מבינים את חשיבות הפונקציה בכל ארגון, גם כאשר מדובר במספר קטן משמעותית מדרישות החוק נוהגים להיעזר בשירותי קצין בטיחות בתעבורה וניהול צי רכב במיקור חוץ.

 

העברת האחריות לחברה המתמחה בתחום מפנה לדרג הניהולי והבעלים משאבי זמן משמעותיים ומאפשרת לגורם מקצועי לטפל בצי הרכב והנהגים.

 

לופו ניהול ציי רכב בע"מ מתמחה בהשמת קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ, ייעוץ לציי רכב ועוד, לפרטים נוספים היכנסו לקישור קצין בטיחות בתעבורה או פנו אלינו בטלפון  052-5000850.

 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים