מה עושים עם רכב מפורק?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

מאחורי הקלעים של תעשיית הרכב מתמקד בעבודה יומיומית מאומצת לתיקון רכבים והחזרתם למסלול. אבל יש רכבים שנמצאים לקראת סוף חייהם וסובלים מבלאי הולך וגדל ובטיחות לקויה ואותם כבר קשה או לא כדאי להציל.
מה עושים? כאן נכנס לתמונה הצורך להיפרד מהרכב על מנת לפנות את התקציב, הזמן והמשאבים לרכב אחר, בטוח ופרקטי יותר. 

מה עושים עם רכב שכבר לא בשימוש?

קיימת אופציה למכור את הרכב למישהו אחר שישבור את הראש, אבל תהליך המכירה דורש מאמץ, אנרגיות וסבלנות ולא תמיד המחיר מצדיק את ההשקעה. פינוי רכב למגרש גרוטאות אף הוא יכול לגרום נזק כשהרכב פשוט מחליד במגרש ועשוי לשחרר מזהמים רעילים שידלפו לקרקע.
בנזין, נוזלי קירור ועוד פסולת רעילה שעשויה לזהם את האדמה ולחלחל למערכות המים ולפגוע בבריאות. לצמיגים, למשל, לוקח עשרות שנים להתפרק ובזמן הזה הם משחררים מזהמים לאדמה ולאוויר.
העוסקים בפירוק רכב בין אם מדובר בסוחרים, מוסכים או מגרשי פירוק מתעלים את האנרגיה לתהליכי פירוק רכב למניעת זיהומים וליצירת תהליך מחזור. המטרה היא לחלץ את חלקי החילוף המתפקדים והחיוניים מרכבי גרוטאות לטובת הרכבתם ברכבים שזקוקים להם.
מכונאים שעוסקים בפירוק בוחנים את הרכב ובודקים מהם החלקים המתפקדים ברכב וכיצד ניתן להפיק מהם את המיטב ולאחר מכן, הם משתמשים במכשור מתקדם להפרדת החלקים על מנת למיין אותם. יש חלקי חילוף שיורכבו כפי שהם ברכבים אחרים בעוד יהיו חומרי גלם כמו ברזל ממנו עשוי גוף הרכב שיופנה לצרכי התעשייה השונים. מתכות ממוחזרות מצמצמות את הצורך במכרות מתכות ומינרלים חדשים.
לרוב מפורקים מהרכב לאחר הבדיקה היסודית חלקים שונים כמו ידיות, חלקים אינטגרליים, חלקי המנוע ועוד כל עוד הם עומדים בקריטריונים של בטיחות, תקינות וכדומה. 

ראו גם: מדריך טיפולים לרכב | שאיבת דלק שגוי

מפרקים למען הסביבה ומקבלים כסף על רכב ישן 

מחזור חלקי הרכב הישן חשוב להגנה על החי והצומח המקומי ושימוש חוזר בחלקי הרכב הישן יכול לעזור לחסוך ייצור של חלקים חדשים והוא גם יעיל במקרה שמדובר בתיקון רכבים עבורם קשה יותר להשיג חלקי חילוף או נדרש ייבוא או ייצור מיוחד. העלויות של חלקים בעקבות גריטה נוחות יותר לרכבי יוקרה או רכבים מיוחדים כמו ג'יפ.
פירוק רכבים מאפשר למוסכים, מגרשים וסוחרים להוזיל את חלקי החילוף ותיקון של רכבים ותהליך הגריטה יכול לחסוך מיליוני חביות נפט בשנה בייצור רכבים חדשים.
במידה ונראה שהרכב שלכם כבר לא ניתן לתיקון או שלא כדאי להשקיע בתהליך התיקון שלו בשל העלויות הגבוהות, משך הזמן או הפוטנציאל שהוא יתקלקל שוב בקרוב, כדאי לחפש מגרשי רכב המבצעים פירוק רכבים.
אומנם לא קיים מחירון רשמי אחיד בכל הנוגע לפירוק, אבל ניתן לבקש הצעת מחיר מראש המשקללת את כל הפרמטרים הרלבנטיים כמו מותג הרכב, סוג הרכב, דגם, שנת ייצור ותחזוקה, היסטוריית תאונות וכדומה ובהתאם לכך להעריך את גובה התגמול.
אפשר לנהל גם מו"מ בכל הנוגע לאופן התשלום – אשראי, מזומן, צ'ק, העברה בנקאית וכדומה. במידה ואתם חוששים או לא מעוניינים לנייד את הרכב ממקום למקום אפשר לבדוק האם מגרש הפירוק מציע גם שירותי גרירה מרחבי הארץ 24/7 כדי שתוכלו להאיץ תהליכים.
אין ספק שמדובר באופציה נוחה מאוד להעברת רכב ישן כשיש לקחת בחשבון רק את הפרוצדורה הביורוקרטית של ביטול הרכב במשרד הרישוי כדי שלא תמשיכו לשלם עליו.
לסיכום, מכירת הרכב לצרכי פירוק מסייעת להרוויח כסף ולהיפרד מהרכב הישן למען מטרה טובה שמשרת את הסביבה ואת החיים על פני כדור הארץ. 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים