מה חשוב לדעת על מצברים?

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

כאשר הרכב לא מניע יכולות להיות מספר סיבות , במאמר שכאן נעסוק בתקלה הנפוצה ביותר
תקלת המצבר. רובנו חווינו את הסיטואציה כאשר מחכה לכם יום לחוץ ואז לפתע דווקא ברגע הכי קריטי, הרכב מתחיל לעשות רעשים מוצרים ואז נהרס כל היום. כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ישנם מספר בדיקות בסיסיות אפשר ניצן לבצע ולמנוע את התהליך שהמצב מתרוקן לגמרי. המצב במהותו אחראי על כל מערכות החשמל אשר נמצאות ברכב , בקטנוע בעצם בכל כלי תחבורה ישנו מצבר בגודל כזה או אחר ולכן אנחנו פוגשים מצברים בכל מיני גדלים ועוצמות. מכיוון שהמצבר אחראי על פעולות החשמליות של הרכב לכן ניתן לזהות סימנים מקדימים לפני שהמצבר מתרוקן לגמרי. בדרך כלל ניתן להבחין בסימנים בתאורת הרכב. ניתן לכנות את המצבר כסוללה ולכן כשהסוללה מתרוקנת אז מערכת הרכב מתחילות לעבוד לחילופין. לעיתים האורות של הרכב יהיו חלשים יותר בנוסף יכולים להיות שיבושים במערכת מיזוג האוויר ואף ניתן יהיה לראות נדלקת נורת אזהרה המזהירה על התרוקנות המצבר.

השפעת מחיר המצבר על תקופת האחריות

במידה ואנו רוצים למנוע מעצמנו מבוכה בפעם הבאה שננסה להניע את הרכב וכבר זיהינו סימנים מקדימים על מצב בריאות של המצבר מומלץ לגשת וטכנאי מוסמך ולשקול החלפת מצבר. בדרך כלל אורך חייו של מצבר ממוצע נע כשנתיים וחצי אבל הכי תלוי בסוג המצבר ועוצמתו. ישנם מותגים שהם קצת יותר יקרים אבל יתנו לכם שקט מרבי ליותר שנים ולכן כאשר אתם שוקלים להחליף את המצבר נתון המחיר והאחריות מרכיבים קריטיים שיש להתייחס אליהם בכובד ראש. לרוב היצרן מעניק אחריות של 12 עד 24 חודשים. תלוי ביצרן ובבדיקות שהיצרן ביצע הליין המצברים אשר משווקים לצרכנים.

טיפ קטן שיכול להציל את המצב

במידה ולא הספקתם לזהות את הסימנים המקדימים אשר תיארנו למעלה אל דאגה. לעיתים לוקח זמן מרגע שמזהים סימנים מקדימים ועד שהמצבר לגמרי מתרוקן וכבר לא תצליחו להניע את הרכב למחרת אבל מומלץ שתהיו ערניים. ישנם לקוחות אשר מראש קובעים לעצמם תזכורת לאחר שנתיים שיש לבדוק את המצבר וכך ימנעו מעצמם רגעי משבר שהרכב לא מניע. טיפ קטן שיכול לשמש אתכם הוא מטען נייד קטן שניתן לאחסנו ברכב וברגע שהמצבר מתרוקן ניתן להניע את הרכב עם המטען הנייד הקטן אשר בעצם מדמה את הפעולה של חיבור כבלים לרכב אחר . במידה והנכם הולכים על האופציה הזאת חשוב שמדי פעם תזכרו להטעין את המטען הנייד כי גם הוא יכול להתרוקן.

ואם כבר הגעתם לרגע המעצבן הזה שהמצבר ריק לגמרי והרכב עושה קולות מוזרים ולא מצליח להניע בשום צורה אז כאן כבר יש מקרה דחוף שיש צורך לבצע החלפת מצבר. כמו שהסברנו למעלה ישנם מספר פרמטרים אשר יש לקחת בחשבון כאשר רוצים להחליף את המצבר. עניין המחיר , עניין האחריות והעוצמה של המצבר. ראשית חשוב מאוד קודם כל שהמצבר יהיה בעל אותה עוצמה שהיצרן ממליץ כי אחרת והמצבר יהיה חלש מדי , המצבר לא יצליח להפעיל את המערכות השונות של הרכב ובמידה ויהיה חזק מדי עלול לגרום נזק לרכבם ולכן חשוב לשים לשים לב שהמצבר בעל אותה העוצמה.

ראו גם: מצבר עד הבית

תחשבו לטווח הארוך לגבי אורך חיו של המצבר

עניין המחיר הינו בעל חשיבות רבה אצל הלקוחות, טווח המחירים הינו רחב מאוד בתחום המצברים ולעיתים אנו מתפתים ללכת על המצבר הכי זול מכיוון שאנו רוצים לפתור את התקלה הנקודתית ולא חושבים על העתיד ולכן אנחנו ממליצים ללכת על יצרן מוכר ובכך להבטיח לעצמכם כמה שנים של שקט. בדרך כלל המחיר של המצבר נקבע ע״י האחריות שהיצרן נותן , ככל שתקופת האחריות יותר ארוכה כך המצבר כביכול יותר אמין והיצרן יודע שבתקופה הזאת יהיה לכם שקט ורכב יעבוד בצורה המיטבית.

כאשר את רוכשים את המצבר עבור רכבכם יש לשים לב על הכיתוב אשר מופיע על החלק העליון של המצבר. ניתן לראות שם תאריך יצור ולכן עדיף לחפש תאריך כמה שיותר קרוב לתאריך בו אתם מחליפים לרוב מדובר במספר חודשים בודדים.

טיפים שיעזרו לכם לשמור על המצבר לתקופה ארוכה, במידה והנכם מתכננים לטוס לחו״ל ולא להשתמש ברכב תקופה ממשוכת מומלץ לבקש שיניעו את הרכב לפחות אחת לשבוע ובמידה ואי אפשר ניתן לנתק את כבלי המצבר וכך למנוע את ההתפרקות שלו. לעיתים נהגים שוכחים לכבות את תאורת הרכב הפנימית והדבר עלול לגמור את המצבר ולכן חשוב כאשר הנכם עוזבים את הרכב לוודא שהאורות מכובים .

מניסיוננו כאשר המצבר מתרוקן עדיף להזמין איש מקצוע אמין אשר ידע לבצע את החלפת המצבר בצורה המקצועית והמהירה ביותר.

 

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים