דוושת הגז לא מגיבה

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

מדובר בסיטואציה שהיא מאוד מלחיצה, אבל חשוב להישאר כמה שיותר מרוכזים. ברגע בו אתם חווים בעיה בדוושת הגז עליכם לדעת מהן האפשרויות אשר עומדות לרשותכם, לנהוג בהתאם ולאחר מכן לטפל בבעיה. דוושת גז יכולה להיתקע כאשר אנחנו נמצאים במהירות גבוהה או בכלל לפני שהתחלנו נסיעה. המטרה שלכם היא להגיע לעצירה מלאה ללא פגיעה באנוש וברכוש.

דוושת הגז לא מגיבה – סימנים מקדימים

אנו למעשה יכולים לאתר את התקלה לפני שהיא מגיעה אם נשים לב לפרטים הקטנים. ישנם סימנים מסוימים אשר מעידים לנו על תקלה בדוושת הגז. כאשר אנו מריחים ריח שרוף של רפידות חרוכות זה יכול להעיד על תקלה, כאשר דוושת הגז קלה או קשה מדי זה יכול להעיד על תקלה קרבה ועליכם לפנות לבעל מקצוע בהקדם.

ראו גם: רעידות בהגה במהירות גבוהה

מה עושים כאשר דוושת הגז לא מגיבה?

כפי שציינו, אתם כרגע נמצאים במצב חירום ועליכם לפעול בהתאם. הדבר בראשון שעליכם לעשות הוא להוריד את הרגל מדוושת הגז וללחוץ על הבלמים. בחנו האם הבלמים מאטים את הרכב, בחנו מהי התפוקה שלהם, האם הם עובדים ביעילות. אנו ממליצים להוריד מהירות באמצעות הורדת הילוכים, גם ברכב אוטומט יש אפשרות להורדת הילוך.

בסרטון: מה לעשות כאשר דוושת הגז נתפסת?

האם להמשיך להאיץ כאשר דוושת הגז לא מגיבה?

במקרה בו דוושת התאוצה תקועה יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות. ברגע בו תפרידו את כוח המנוע מתיבת ההילוכים תהיה עצירה מוחלטת. אם מדובר על רכב ידני לחצו על הקלאץ׳, כאשר מדובר על רכב אוטומטי עליכם להעביר את ידית ההילוכים למצב ניוטרל, ולבלום בעדינות. כן, שיטה זו יכולה להזיק לראש המנוע, אבל כאשר מדובר על מקרה מסוכן כמו זה לפגוע ברכב זאת הבעיה האחרונה שלכם. ברגע בו הגעתם לעצירה כבו את הרכב.

אם השיטה הראשונה לא צלחה נסו ללחוץ בחוזקה על הבלם, במקרה כזה אמור הרכב להגיע לעצירה כמעט מוחלטת. את הפעולה הזאת יש לעשות בצורה מושכלת, שימו לב לרכבים מסביבכם. אם שיטה זו גם לא הצליחה נסו לכבות את הרכב, לא להוציא את המפתחות מהסוויץ׳ אחרת ההגה ינעל. כיבוי הרכב בזמן נסיעה היא הפעולה האחרונה שתעשו, מדובר על שיטה שקשה מאוד לשלוט בה וסביר להניח ולא תגיעו למצב הזה אם ביצעתם את שאר השיטות כראוי.

ראו גם: האוטו נכבה באמצע נסיעה? הנה כל הסיבות האפשריות

דוושת הגז לא מגיבה – התקשרו למשטרה

הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות בזמן אמת הוא להתקשר למשטרה אשר תוכל לסייע לכם מבחינה חיצונית. גם אם אתם נוהגים לבד הרימו את הטלפון והתקשר למשטרה אשר תדריך אתכם צעד אחרי צעד מה לעשות, זה יכול להציל חיים. לצערנו, כבר קרו מקרים בעבר בארץ שבגלל דוושת גז לא תקינה אנשים איבדו את החיים שלהם, ואילו חלק הצליחו להציל את עצמם. אל תהיו תלויים באף אחד, כדי למנוע מקרה כזה כל מה שעליכם לעשות הוא להקדים תרופה למכה.

מה הכוונה להקדים תרופה למכה?

הרכב בדרך כלל לא מתקלקל בשניה, דוושת הגז היא אמנם רכיב עדין, אבל יש לו מספר גיבויים אשר יבטיחו את התקינות שלו לאורך זמן. ברגע בו אתם רואים סימנים מקדימים לכך שייתכן ויש תקלה ברכב, כל תקלה שהיא, גשו למוסך מורשה וטפלו בשורש הבעיה. מלבד לכך, עשו את כל הטיפולים בזמן לפי הוראות היצרן, כל פעם שאנו מתעלמים מהוראות היצרן אנו מסכנים את עצמנו יותר ויותר. מוסך מורשה יעניק לכם בדיקה מקיפה, ואם כבר התקלה התרחשה ובלמתם בצד קראו לגרר או מוסך נייד שיטפל ברכב.

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים