איך בוחרים נכון גרר לרכב

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי בעיה רצינית ברכב והייתי באמצע המדבר! שירותי בדרך שלכם הצילו אותי מלהישאר שעות ארוכות בדרכים ללא עזרה. תודה תודה תודה!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחבר שכבר ייצא לו להשתמש בשירותי הגרירה שלכם. מרגע שיחת הטלפון ידעתי שאתם תעזרו לי לצאת מהמצב הלא נעים."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי פנצ'ר ב-2 גלגלים והייתי תקוע באמצע הדרך. הגעתם תוך פחות מ-30 דקות ודאגתם אפילו להסביר למוסכניק על בעיות שראיתם בזמן הגרירה. זה שירות מעל המצופה!"
שי
חולון
קרא עוד
"תפוח ההגה שלי נהרס באמצע הנסיעה ומזלי שלא הייתי בכביש מהיר. תוך רבע שעה הרכב שלכם הגיע ופינה אותי מהכביש. מודה לכם!"
הקודם
הבא

צריכים שירותי דרך בכל שעה?

תוכן עניינים:

רבים מאיתנו מנויים על שירותי גרירה שנרכשו דרך חברות הביטוח שמבטחות לנו את הרכב בביטוח מקיף. אך מי מאיתנו שלא רכש הרחבה כזו או שבכלל אין ברשותו ביטוח מקיף על הרכב שלו נאלץ להזמין גרר באופן פרטי ביום פקודה כאשר הרכב נתקע מסיבה כל שהיא או עקב תאונה. לפי כמות שירותי הגרר הפרטיים שמסתובבים בכבישים ביום יום, יש לא מעט אנשים כאלו. אז במידה ואתם ביניהם, איך יודעים לבחור גרר טוב לרכב שלנו, האם יש לכך חשיבות ומה חשוב לדעת על שירותי גרירה לרכב.

סוגים שונים של רכבי גרר

ראשית עלינו להכיר ולהבדיל בין שני סוגים עיקריים של רכבי גרר. אלו שמעלים את כל הרכב על משטח הרמה בעזרת מנוף או כבל גרירה חשמלי ואלו שמרימים רק את החלק הקדמי של הרכב וגוררים אותו כשהוא נוסע על גלגליו האחוריים. כשאנחנו מזמינים גרר עלינו לברר סוגיה זו ולתאר בפרוטרוט את סוג הבעיה ברכב כדי להימנע מגרירה לא מתאימה על ידי רכב הגרר הלא נכון. למשל רכב שעבר תאונה בחלק האחורי שלו אולי לא יתאים לגרירה בנסיעה מפני שגלגליו האחוריים נפגעו. כמו כן רכב שעבר תאונה קשה בחלק הקדמי שלו, מכיוון שלא תהיה אפשרות לעגן אותו לגרר. במקרים כאלו אנו נוכל להסתייע אך ורק בגרר שמבצע נשיאה מלאה של הרכב כולו. וגם מקרה של גרר מלא, עלינו לדעת ולתאר היטב לשירות הגרר את מצב הרכב מאחר ויש רכבים שעברו תאונה שמצבם מאפשר העמסה שלהם אל משטח הגרירה באמצעות כבל כננת חשמלית ויש כאלו שלא והם דורשים מנוף מלא. רצוי מאוד לצלם את הרכב מכל הזוויות בתמונות טובות ולשלוח לשירות הגרר כדי שזה יוכל להעריך נכון את סוג הגרירה הנדרשת. לעיתים זה לא מתאפשר מאחר והתאונה היא בשעות לילה ובמקום חשוך והטלפון שלנו מספק תמונות באיכות ירודה מאוד שלא מאפשרת את ניתוח הנתונים. במצב כזה יש לתאר בצורה מדויקת כמה שיותר.
חשוב לדעת שישנם שירותי גרר שמחזיקים את שני סוגי רכבי הגרר וישנם כאלו שעובדים רק עם סוג רכב גרירה אחד שעשוי לא מתאים לסוג הגרירה שאנו צריכים.

ראו גם: גרר לאופנוע | תיקון פאנצ'ר

מקצועיות תמנע נזק לרכב

המקצועיות של איש הגרר חשובה מאוד על מנת למנוע נזק אפשרי לרכב בזמן הגרירה. ישנם לא מעט מקרים בהם רכבים ניזוקים בגלל חיבור לא נכון לרכב הגרר או צורת העמסה לא נכונה. בין אם זה בגלל חיבור נקודות עיגון למקומות לא מתאימים ברכב ובין אם זה בגלל עיגון רופף שגורם לרכב להיות מעוגן לגרר בצורה רופפת מידי שמאפשרת לו חופש תנועה מסוכן. בשיטת גרירה בנסיעה, עלינו לוודא עם שירות הגרר שאכן הרכב שלנו מתאים גרירה כזו במצבו ולעמוד על כך שהוא בדק זאת היטב שכן רכב שעבר נזק בחלק האחורי או הקדמי ונגרר בכל זאת בסגנון זה עלול לסבול מנזק נוסף עקב הגרירה.
בגרירה בהעמסה עלינו לשים לב שאיש הגרר עיגן את הרכב כהלכה על מנת להימנע ממצב של נזק למעטפת או חלילה פריקת הרכב בזמן נסיעה.

השפעה של אזור הגרירה וחילוץ רכב שנתקע בשטח

גם למיקום הרכב שלנו בתוך אזור הגרירה יש השפעה על סוג רכב הגרר שלו נזדקק וגם על המחיר כמובן.
רכב שנתקע באזור שהגישה אליו לרכב הגרר היא קשה, ידרוש עבודת גרירה מורכבת וגם שימוש ברכב גרר המצויד אולי במנוף יעודי. גרירת רכב מחניון תת קרקעי גם היא עשויה להיות מורכבת בגלל הגובה הנמוך של תקרת החניון והקושי להעמיס את הרכב שם בגלל הצפיפות. גרירת רכב מהשטח עשויה לגרור חילוץ מורכב בתנאים קשים וכדומה.

אמינות ואחריות

ישנם לא מעט סיפורי זוועה על שירותי גרר שגרמו לנזקים לרכבים בזמן הגרירה, או שהורידו את הרכבים במקומות שגויים או שביצעו חניית ביניים עם רכב הגרר וזה בינתיים ניזוק. כדי להיות בצד הבטוח עלינו לדרוש משירותי הגרר לפרט לגבי טיב האחריות שלו על הגרירה וגם לקבל את זה כמסמך כתוב ומחייב.
לגבי מסלול הנסיעה עלינו לוודא שהגרר יודע ומבין היטב את המיקום בו הוא צריך להוריד את הרכב. בדרך כלל זה יהיה מול מוסך מסוים בו נבחר ושרכב הגרר לא מבצע חניית ביניים למשך הלילה במקום אחר.
בכל מקרה עלינו לבקש מרכב הגרר להודיע לנו בסיום הגרירה וכאשר הוריד את הרכב בנקודת היעד שנבחרה.
לגבי אמינות, תמיד נעדיף לבחור איש גרר בעל ניסיון וותק מקצועי שעובד עם ציוד תקני ומתקדם ועדיף כמובן כזה ששמענו עליו המלצות וביקורת חיובית.

ראו גם: מצבר עד לבית

מחירון שירותי גרר

בגדול על מנת לחשב מחיר גרירת רכב יש להתחשב בפרמטרים מסוימים כמו:

מיקום גיאוגרפי בו הרכב נתקע – אין דין כביש נידח ברמת הגולן כדין מרכז תל אביב. זה די טריוויאלי ומובן לכולם אך חשוב להתחיל עם זה.
סוג השטח בו ממנו הרכב נגרר – מעבר למיקום עצמו ישנם גורמים נוספים המשפיעים על הגרירה. האם הרכב תקוע על כביש מהיר או רחוב שקט ונגיש. האם הרכב נתקע בדרך עפר שרכב גרר יתקשה להגיע אליה או אולי אפילו בבוץ טובעני. לכל אלו יש השפעה ניכרת על המחיר וגם על סוג רכב הגרר שיצטרך להגיע למקום שגם לכך יש השפעה על המחיר.
המרחק המבוקש לגרירה – רכב שנתקע באילת והבעלים שלו מתגורר בקריית שמונה ולשם רוצה שיגררו את הרכב. יצטרך לשאת בעלות ניכרת לשם כך.
סוג הרכב שאנחנו גוררים – ישנו הבדל גדול בין אנחנו מבקשים רכב גרר לגרירת רכב פרטי קטן או רכב מסחרי גדול וכבד. לפרמטר זה יש השלכה על המחיר במיוחד מאחר ושירות הגרר צריך להשתמש ברכב גרר מתאים לכך.
שעת ויום הגרירה – הזמנת גרר באמצע הלילה שונה מהזמנת גרר באמצע היום וכן גם יום הגרירה, אם זה ערב חג או יום מנוחה, שירות הגרירה יעלה יותר

מעבר לכל אלו ישנו תעריף מקובל לגרירה מתחיל מהמחירים הבאים:

סוג גרירהמחיר מוערך
גרירת רכבים פרטיים למרחק של עד 10 ק"מ100 ש"ח עד 300 ש"ח
גרירת רכבים פרטיים למרחק של 10 ק"מ עד 30 ק"מ300 ש"ח עד 500 ש"ח. עבור כל קילומטר נוסף המחיר יעלה ב-10 שקלים.
גרירת רכבים פרטיים למרחק של 10 ק"מ מעל 30 ק"מ7-12 ש"ח לכל ק"מ נוסף
המחיר של גרירת אופנוע בתוך העיר150 ש"ח עד 200 ש"ח.
גרר לרכב מסחרי למרחק של עד 10 ק"מ200 ש"ח עד 400 ש"ח
גרר לרכב מסחרי למרחק של עד 30 ק"מ400 ש"ח עד 600 ש"ח
גרירת משאית מעל 3.5 טון למרחק של עד 30 ק"מכ-800 ש"ח. עבור כל קילומטר נוסף המחיר יעלה ב-15 שקלים.
גרר למשאית למרחק גדול מ 30 ק"מ8-15 ש"ח לכל ק"מ נוסף
גרר למשאית למרחק של עד 10 ק"מ400 ש"ח עד 700 ש"ח
גרר למשאית למרחק של עד 30 ק"מ700 ש"ח עד 1100 ש"ח
גרר למשאית גדול מ 30 ק"מ10-20 ש"ח לכל ק"מ נוסף
תוספת שירות על קריאה לגרר בשעות הלילה או בימי שבת וחג120-175%
תוספת שירות על גרירה מחניון תת קרקעי200-400%
תוספת שירות לחילוץ רכב מהשטחקבע בנפרד לפי הערכת מצב אך לא תעלה על 2000 ש"ח במקרה הגרוע

צריכים שירותי גרירה בכל שעה במרכז הארץ?

חכו על תעצרו כאן! קראו עוד מאמרים מקצועיים