כשקר בחוץ, לא פעם הרכב יכול להיתקל בבעיות בהאצה. זו בעיה שכיחה איתה נהגים צריכים להתמודד בחורף, אבל מקרים אלו יותר נפוצים ברכבים ישנים. למשל, רכבים משנות ה-80 וה-90 שיש בהם קרבורטור ולא מערכות הזרקת דלק.
עם זאת, גם בחלק מהרכבים החדישים עשויות להיות בעיות של תאוצה במזג אוויר קר. ישנם סוגים של תקלות ברכב רבים ומגוונים, ככה שלעיתים יהיה צורך להתחיל בתהליך של אלימינציה. המכונאי עשוי לבדוק מספר חלקים שונים, ובכך להחליט מה תקין ומה לא.
איכות הדלק משפיעה על ביצועי המנוע
אם מדברים על סוגים של תקלות ברכב שלנו, חובה לדבר על תדלוק. ידוע כי בחורף, נהגים רבים נתקלים בקשיים בהאצת רכבם. ולא פעם, מזג האוויר הקר גורם לירידה בביצועי המנוע, ויש כמה דברים שאתם יכולים לעשות או לבדוק, כדי לעזור למכונית שלכם להאיץ כשקר בחוץ. כאמור, בדיקת נושא הדלק.
כבר התפרסמו לא פעם ולא פעמיים כתבות על תחנות דלק ברחבי הארץ, שמוכרות דלקים לא איכותיים. דעו לכם, זהו אחד הגורמים העיקריים לבעיות תאוצה בחורף. מזג האוויר הקר יוצר ריאקציות שונות עם חומרים שנמצאים בדלקים לא איכותיים, גורם לסמיכות שונה של הדלק, מה שבתורו יכול להשפיע על מערכת הדלק שלכם ועל מזרקי הדלק.
בעקבות הכתבה שקראת: 3 דרכים לשמור על המצבר שלכם
כיצד נבצע אלימינציה לבירור התקלה?
כאמור ישנם סוגים של תקלות ברכב בכמה וכמה היבטים מכאניים, ולעיתים צריך לבצע אלימינציה. אם בעת החלפת חלק מסוים, כמו המצתים (פלאגים לעיתים בחורף לא מצליחים לשחרר ניצוץ), הבעיה עדיין נמשכת, מסירים את המצתים מרשימת החלקים החשודים לבעיית התאוצה. ממשיכים לחלק הבא, כמו למשל, הסוללה החשמלית או המצבר של הרכב.
ייתכן שרמת הטעינה בעייתית, מה שיוביל אתכם גם לבדיקת האלטרנטור. כמו כן, ייתכנו גם סיבות אחרות אשר מתקשרות לתנאים סביבתיים ותנאי מזג האוויר. למשל, פילטר אוויר שנסתם עקב פסולת רבה שאופיינית לחוף (פסולת עלים ולכלוכים שעפים עם הרוחות החזקות).
מה עושים כשהרכב לא סוחב בחורף?
אם אינכם מעוניינים להגיע למוסך עקב עניין תקציבי, יש כמה דברים שאתם יכולים לנסות בעצמכם כאשר הרכב לא סוחב בחורף. למשל, לרכוש חומר לניקוי מזרקי דלק. תרכשו את החומר בכל חנות שמוכרת מוצרי רכב, ואותו תשפכו למיכל הדלק של הרכב כאשר הוא מלא עד חציו.