במאמר זה, נדון בהחלפת ראש צילינדר. תהליך ההחלפה אינו מסובך כפי שהוא עשוי להיראות.
ראש הצילינדר הוא החלק העליון של המנוע הנקרא ראש המנוע והוא מכסה את הצילינדרים. והוא מכיל שסתומים, מצתים ומזרקי דלק. בנוסף הוא גם עוזר לקרר את המנוע ולשימונו.
ראש הצילינדר הוא אחד החלקים היקרים ביותר במכונית, כך שתמיד כדאי לך שאיש מקצוע יחליף אותו. עם זאת, אם אתה מרגיש מספיק בטוח, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לעזור בהחלפת צילינדר עשה זאת בעצמך.
במקרה שהינך מצליח לטפל בבעיה באותו רגע, תצטרך להתקשר לשירותי דרך וגרירה שימנעו ממך להפריע לתנועה בכביש ויגררו את הרכב למוסך הקרוב
ישנן סיבות רבות מדוע ייתכן שתצטרך להחליף את ראש הצילינדר שלך:
- ייתכן שהוא ניזוק בתאונה או ניזוק מפסולת במהלך אירוע נהיגה.
- ייתכנו סימנים לדליפות שמן ומים.
- ייתכן שהמכונית שלך דולפת נוזל קירור או חומר נגד קפיאה, מה שאומר שהאטם שלך נכשל.
- ייתכן שתבחין בעלייה ברעש המגיע מהמנוע שלך, דבר המצביע על כך שמשהו לא בסדר במערכת הרכבת השסתומים.
החלפת צילינדר עשה זאת בעצמך:
שלב 1 – איסוף אספקה
מצורפת טבלה עם כל הכלים הדרושים.
|
|
|
|
|
|
|
|
| – אטם כיסוי שסתומים |
|
|
|
|
|
|
שלב 2 – רוקנו את נוזל הקירור והשמן
קודם כל אנו צריכים לנקז את נוזל הקירור מהמנוע. אתה יכול לעשות זאת על ידי פתיחת מכסה המנוע שלך ואיתור הרדיאטור, ולאחר מכן להשתמש במפתח ברגים כדי לשחרר או להסיר את מכסה הרדיאטור. זה יאפשר ללחץ האוויר לדחוף החוצה את כל נוזל הקירור שנותר במנוע שלך. לאחר מכן רוקן את שמן המנוע שלך, דבר שניתן לעשות על ידי הסרת תקע מחבת השמן של המכונית שלך עם מפתח שקע או מפתח ברגים.
אחר כך רוקנו את נוזל הקירור והשמן אם אתה מחליף את שמן המנוע ומערכת הקירור, תצטרך לנקז את נוזל הקירור והשמן. התהליך דומה עבור שניהם, אך אנו נסקור תחילה את ניקוז נוזל הקירור.
כאשר אתם מנקזים את נוזל הקירור, חשוב לעשות זאת במקום מתאים שאינו קרוב מדי למקור מים או צמחייה. יש אנשים שבוחרים להשתמש ביריעת ברזנט או ביריעות פלסטיק על רצפת הכניסה או המוסך שלהם בעוד שאחרים מעדיפים תחנת ניקוז ייעודית עם צינור עמידה ומיכל.
השלב הבא הוא להסיר את מכסה הרדיאטור ולפתוח מהדק צינור באחד מהצינורות שלך. לאחר מכן השתמש במשפך או בקנקן כדי לשפוך באיטיות את כל הנוזל שנותר עד שהוא מפסיק לצאת החוצה בלחץ. כאשר זה קורה, החלף את מהדק הצינור לפני סגירת מכסה הרדיאטור שוב.
אולי יעניין אותך: מצבר לרכב עד הבית | החלפת מנוע לרכב
שלב 3 – הסר את כיסוי התזמון והרצועה
שלב זה אינו קשה. מכסה התזמון והרצועה מפריעים לראש הצילינדר, לכן תצטרך להסיר אותם לפני שתוכל לגשת אליו.
מכסה התזמון מוחזק על ידי כמה ברגים וניתן להסירו על ידי פתיחתו. יהיה צורך לשחרר גם את החגורה ולאחר מכן לשלוף אותה מאחת מנקודות ההרכבה שלה.
אם אינכם מוצאים את מכסה התזמון או לא מצליחים לבצע את הפעולה יש להשתמש בספר הטיפולים לרכב. רצועת הטיימינג היא מרכיב מכריע במנוע. זה מסנכרן את תנועת הבוכנות עם סיבוב גל הארכובה כדי לוודא שכל אחד מהם יורה בזמן הנכון.
החגורה לרוב עשויה מגומי או פלסטיק, וחשוב שתחליף אותה כשהיא מזדקנת או נשברת. אחרת, המנוע שלך יפסיק לפעול כראוי ויגרום נזק יקר.
שלב 4 – הסר את הראש הישן בורג אחד בכל פעם
זהו השלב האחרון בהסרת הראש הישן.
- הסר את הברגים המחזיקים את הראש לצילינדר.
- הנח מיכל מתחת לראש כדי לתפוס כל נוזל קירור שעלול לשפוך ממנו.
- שחררו כל בורג ביד, ולאחר מכן הסר אותם בזה אחר זה בעזרת מפתח ברגים או מפתח שקע עם סרגל מאריך ומעט.
סט כלים של שקעי Torx הוא פריט חובה לתהליך העבודה. שקעי טורקס נועדו לאחוז את ראש הבורג בצורה מאובטחת, ולמנוע ממנו להחליק ולהתעגל.
גם מפתחות מומנט הם כלי חיוני עבורך. הם משמשים לחיזוק ברגים בחלקים שונים של המכונית, כגון אגוזי הגלגל או ברגי הפליטה.
אנו ממליצים לפני קניית הרכב לעשות בדיקה רכב לפני קניה מעמיקה וקפדינית ולשלוח את הרכב לבודק מכוניות מוסמך כך שתוכלו להיות שקניתם רכב ללא תקלות.